SAISON #02

Vous retrouvez ici toutes les informations relatives aux épisodes de KARISMA PODCAST. Les mixes sont disponibles à l’adresse ci-dessous, l’abonnement au podcast est gratuit.
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Find out here further informations about our episodes on KARISMA PODCAST. Mixes are available thanks to the link below, free subscription as well.

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KARISMA PODCAST / EPISODE 070 : LOST MY DOG PART II


Pour la deuxième partie de notre dossier sur le label c’est au tour de Pete Dafeet de nous délivrer un mix exclusif.




Pete Dafeet réside à Londres. Producteur avant-tout, il travaille sur le label Lost My Dog Records en collaboration avec Ian Straker et Najan Ward, label deep house anglais très coté. Pete a vendu pas moins de 25.000 copies, originaux ou remixes pour de grands labels tels que Shaboom, Robsoul, Detour ou encore Toolroom, une musique supportée à juste titre par des grands de la scène tels que Mark Farina, Danny Tenaglia, Groove Armada ou bien Laurent Garnier.




London-based Pete Dafeet is a producer and co-owner of deep house label Lost My Dog Records. Pete has sold more than 25,000 records, releasing and remixing for Shaboom, Robsoul, Detour, and Toolroom – music that’s been supported by household names like Mark Farina, Danny Tenaglia, Groove Armada, and Laurent Garnier.

KARISMA PODCAST / EPISODE 069 : LOST MY DOG PART I


Avril sonne résolument comme le mois où le printemps prends tout son sens. C’est le moment idéal pour découvrir un label anglais qui contient cette fraîcheur tant attendue : Lost My Dog.

Formé en 2005 par Strakes, Pete Dafeet et Najan Ward, le label possède une approche centrée sur le groove. La presse et les artistes du genre sont séduits par cette identité sonore underground qui renforce l’esprit house music.

Cet esprit se reflète par les artistes signés sur Lost My Dog : des petits aux grands producteurs chacun participe à sa manière à l’élaboration de la notoriété du label qui est toujours dans la course cette année. Parmi les artistes les plus connus : Jay Tripwire, Milton Jackson, Greenskeepers, Fred Everything, Inland Knights, Julian Sanza de 2020 Soundsystem, Jay West, Burnski, Atnarko … mais également Kelvin K, Harold Heath, YSE de Rhythm Plate, Tommy Largo sans oublier Pete Dafeet bien évidemment.

Pour le premier épisode nous avons le plaisir de recevoir Giom.




Au sein de la scène deep house Giom fait figure d’îcone puisqu’il est à la fois producteur, remixeur et également DJ. Ses productions atterrissent souvent dans les charts des meilleures ventes de musique sur les plate-formes de téléchargement.

Né à Niort en France et résidant actuellement à Londres, il se fait découvrir par DJ Heather sur MySpace en 2006 et ses premières productions sont signées sur les labels Amenti Music, Aroma et Kolour Recordings ainsi que sur le label de DJ Heather Blackcherry. Puis ce sont OM Records, Universal et LCG Music qui le signent avant d’arriver sur Lost My Dog.

Giom joue souvent à Fabric avec des artistes du label tels que DJ Sneak, Mark Farina, Fred Everything et JT Donaldson. Ses sets énergiques l’ont fait voyagé en Australie, aux Etats-Unis et à travers l’Europe.

Il est également batteur professionnel et a travaillé avec des artistes comme Zarif, The Nextmen, Odyssey ou encore Kasabian.


———- ENGLISH VERSION ———-


Spring is here and what is the best for us to highlight an imprint which fits the fresh air of this season than Lost My Dog.

Lost My Dog was formed in 2005 by Strakes, Pete Dafeet and Najan Ward. In a very short space of time the label grabbed the attention of the world’s leading DJs, press and most importantly the record buying public with their fresh, unique and professional approach to underground house music. Within their first year iDJ magazine had tipped the label as one of the “100 reasons why dance music still rules”, going further to say that Lost My Dog was one of the “most exciting house labels to emerge from the UK recently”. DJ Magazine followed suit stating “this label has been one of the most inspiring over the year for me so far”.

In late 2008 DMC Update described Lost My Dog as “a great UK label, filling a vital gaping hole for the many bemoaning the absence of slightly-twisted house labels like Classic and M.F.F. while joining imprints like 2020 as a bastion of pure, deep house”.  Leading producers and DJs as diverse as Groove Armada, Darren Emerson, Mark Farina and Nick holder have constantly shown their support with the likes of Mazi/Audio Soul Project going as far as to say that “Lost My Dog are single handedly restoring my faith in house music”.

Refusing to be pigeon-holed into any specific sub genre of house music, Lost My Dog releases range from deep house grooves, through Chicago influenced jackers, to acid and tech house floor rockers. Put succinctly by DJ Mag, ”Lost My Dog release vibrant house music with balls of steel.” Each release is aimed at pushing the label forward into new territory, releasing new sounds but always maintaining a high level of quality control. Part of this success is that all releases have to appeal to Strakes, Pete and Najan; if one of them isn’t feeling it then the record won’t be released.

This broad ranging sound is also reflected in the artists that Lost My Dog work with; a roster that encompasses a mixture of established names, rising stars and relative unknowns. Producers who have worked with Lost My Dog include the legendary Jay Tripwire, Milton Jackson, Greenskeepers, Fred Everything, Inland Knights, Julian Sanza (2020 Soundsystem), Jay West, Burnski, Atnarko, Kelvin K, Harold Heath, YSE (Rhythm Plate), Tommy Largo and a whole host of others, not forgetting of course, the label’s own Pete Dafeet.

As the label continues to go from strength to strength only one problem appears to still exist; finding the damn dog!

We are very glad to present you Giom, first guest of our highlight.




In a very short space of time Giom has become one of the most highly sought after producers, remixers and DJs in the deep house scene. His music is consistently found at the top of download store sales charts and in the sets of DJs from house music’s jetsetting elite to bedroom jocks in every corner of the world.

Giom was born in Niort, France and now lives in London. Discovered by DJ Heather through MySpace in 2006, his initial releases were quickly signed to Amenti Music, Aroma and Kolour Recordings, alongside Heather’s own Blackcherry imprint. He has gone on to work with labels including Om Records, Universal and LCG Music, providing both original music and remixes for artists including Fred Everything, Jay-J and LawnChair Generals. He can also be found recording as one half of Bobby and Klein. In 2010 Giom joined forces with UK label Lost My Dog for a partnership that will see him release a string of EPs and remixes, full length projects and headline LMD events.

As a DJ, Giom is a regular at Fabric, sharing the bill with the likes of DJ Sneak, Mark Farina, Fred Everything and JT Donaldson. His energetic sets have led to a hectic tour schedule which means most weekends he can be found headlining in clubs from Australia to the United States and back around mainland Europe.

Away from house music Giom’s talents as a professional drummer are also highly sought after and have seen him tour and record for Zarif, The Nextmen, Odyssey and Kasabian amongst others.


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KARISMA PODCAST / EPISODE 067 : LOVEZONE RECORDS PART I


Lovezone Records est un label digital dont le but est de promouvoir des artistes venant de tous les courants de la scène électronique. Avec un focus variant de l’ambient, aux sons deep dub ou minimal house, la philosophie du label s’axe autour de la musique, du voyage et du développement personnel.

Avec des artistes comme Terry Lee Brown Junior, Greg Parker, Addex, nikosf. ou encore Ilias Katelanos, Ocean Gaya, l’équipe se hisse aujourd’hui au rang des labels dispensant de la musique de qualité.




Pour la première partie du mois nous recevons Ocean Gaya.

Né en 1971, bercé par la black music ou le jazz rock psychédélique, Yann Mazé vit en Bretagne. Producteur sous le surnom Ocean Gaya, clin d’oeil à son passé de skipper, il signe son premier maxi « Transitions » en 2008 sur le label allemand Plastic City, un maxi qui sera suivi par « Deliverance » deux ans plus tard. La naissance du label Lovezone Records lui offre plus de visibilité, un label qu’il gère avec son ami Christoph Kardek.

C’est sur Lovezone Records que sort son premier album « Signs of a Coming Era » en 2009. Un album qui développe sa reconnaissance dans la sphère des sonorités deep ; il apparaît ainsi sur différents labels en tant que producteur et remixeur tels que Acryl Music, Lucidflow, Mole Listening Pearls, Etoka et Low Flow.

Sa couleur musicale s’apparente à une tech-house voluptueuse et élégante qui s’imprègne comme ces sillons quadrillant le ciel lors du passage de certains avions : cette image se ressent lors de ses Dj sets. Il a notamment joué au festival Astropolis (France) et à Deep In Santorini (Grèce). Un artiste respecté par ses confrères.


__________ ENGLISH VERSION __________


LoveZone Records is a digital label which aim is to promote talented artists coming from all currants of the electronic scene. With a focus from ambient, deep to dub, minimal house tunes, the label philosophy is about music, travels and self development. 

With artists such as Terry Lee Brown Junior, Greg Parker, Addex, nikosf. or Ilias Katelanos, Ocean Gaya, the team is reaching today a decent place amongst the labels providing quality releases.




Born in 1971 and raised in the western side of France, stormed from black music to psychedelic jazz rock, Yann Mazé used to be a skipper. Under his artist name Ocean Gaya he is making some outstanding work into deep genres. Plastic City checked him in 2008 to release his debut EP « Transitions » followed by « Deliverance » a couple of years later. With his mate Christoph Kardek they both own Lovezone Records.

His debut album « Signs of a Coming Era » was released on the label in 2009, a milestone to his productions skills and launched his career as a respected artist into the deep matrix. Producer and also remixer, he appeared on outfits like Acryl Music, Low Flow, Etoka, Mole Listening Pearls and Lucidflow to name a few.

His imprint is a melt between tech-house and fine mindblowing atmospheres, which perfectly sticks with what one could expect when travelling. Beautiful journeys which are underlined in his DJ-sets : he played in France at Astropolis Festival and also in Greece in Deep in Santorini Festival. A great artist, loved by his musical pals.


http://karismapodcast.universpodcast.com/episode/karisma-podcast-067-lovezone-records-part-i/

KARISMA PODCAST / EPISODE 065 : PLASTIC CITY PART I


L’expérience se mesure en temps. On ne peut pas juger de la qualité d’un label s’il vient de démarrer, si les premières sorties se révèlent intéressantes il est possible que les suivantes déçoivent. Mais ce qui est sûr c’est que Plastic City reste très influent avec son impressionnant vivier d’artistes. Ce label est le premier à avoir défini le genre tech-house grâce à The Timewriter et Terry Lee Brown Junior, toujours actifs à ce jour. Depuis 1993 Plastic City joue un rôle majeur dans le monde, et bon nombre de producteurs playlistent les titres des artistes du label. Si le nom ne vous dit rien, peut-être que les signatures vous diront quelque chose : DJ Yellow, Babak Shayan, Nicolas Gala, Aki Bergen, Greg Parker, Jon Silva, G-Pal, Nick Curly, Gorge, Roberto Rodriguez, Gui Boratto …Et notre invité pour cette première partie : Lukas Greenberg.


Lukas Greenberg n’est pas nouveau sur la scène électronique : sa carrière a débuté au début des années 1990 en tant que DJ hip-hop, et s’est tourné en 1994 dans la house et la techno. Lukas a joué dans de très beaux endroits comme Tresor, 90Grad et E-Werk, des clubs très connus en Allemagne. Il a ensuite tenu plusieurs résidences qui lui ont permis de gonfler ses connaissances du dancefloor pour passer à la production sur une Atari. Il a créé son label Synphon Records et a reçu de nombreuses demandes de remixes parmi lesquelles celle de Peter Schilling, un très bon artiste. Après plus de 18 ans dans le business il est facile de constater la richesse que l’expérience musicale a apporté à Lukas. Une expérience qui lui permet d’être à la hauteur de sa carrière sur le label Plastic City.

Son premier album s’intitule « Rhode Stories » et a été signé sur ce label ; convaincu auprès du public, il a même été primé album du mois sur le magazine électro allemand Raveline. Le mélange de house, d’easy listening et de downtempo qui habille l’album a marqué un tournant dans l’histoire du label puisque celui-ci s’est tourné vers des sonorités beaucoup plus deep et relaxante. Un nouveau chapitre ouvert notamment par les vocaux sensuels et soulful présent sur ses productions, à la fois émotives et solides.

Le deuxième album du producteur allemand est également sorti sur Plastic City. « Prisoner With A Key » a été conçu dans le même état d’esprit que le précédent, mieux travaillé au niveau des sonorités. Pour l’artiste, cette nouvelle banque de données sonores affirme sa position de producteur ; l’anglais Karl Jenkins l’ai aidé dans la composition de l’album, tout comme sur le premier opus. La chanteuse Nica Brooke a été cordialement invitée ainsi que Don Mizell, récemment gagnante d’un Grammy Award. « Prisoner With A Key » est la combinaison entre des atmosphères jazz, funk et soul, un album digne de maturité représentant au mieux la qualité et le talent du producteur allemand.

Depuis 2010 il est en charge de Plastic City Radio Show, une émission de radio diffusée dans plusieurs stations de radio partout dans le monde.


————(english version)————–


There are nowadays so countless imprints which takes our attention and it is very hard to say if one label is better than another. The fact is a newest one could release awesome stuff at the beginning, and weird things later ; the quality is underlined by years, not because it’s new. That point is describe enough to acclaim the first label who took part of the tech-house adventure into the music industry. Plastic City emerged in 1993 and the genre was highly held by two pioneers : The Timewriter and Terry Lee Brown Junior. Since then a collection of nice and warm works has been engaged through decades and the german label is hosting some of the best house producers of that time : DJ Yellow, Babak Shayan, Nicolas Gala, Aki Bergen, Greg Parker, Jon Silva, G-Pal, Nick Curly, Gorge, Roberto Rodriguez, Gui Boratto … and of course our guest for this first part : Lukas Greenberg.


Lukas Greenberg definitely is no newcomer in the electronic music scene. He started his career in the early 90ies as a hip hop dj, become 1994 a techno & house dj and played at famous venues like the tresor, 90Grad and E-Werk. Quite a lot residencies and years of dance floor experience brought him to own productions which he started on an Atari . He founded his label « Synphon Records » and received remix requests from Peter Schilling amongst others. It’s easy to see that after more than 18 years in the business his musical background is based on a broad variety of influences and styles – so is his music and what else than Plastic City could be the perfect platform for the height of his creativity.

With his first album “Rhode Stories” Lukas Greenberg received a lot of attention and convinced the critics (e.g. “Rhode Stories” was record of the month in Raveline). The mixture of house, easy listening, electro and downbeat combined with soulful vocals and spoken words opened a new chapter of relaxed and at the same time still deep sound on Plastic City. The tracks from Lukas Greenberg are solid, emotional and straight with a touch of naturalism.

For the new album “Prisoner With A Key” he improves that concept from his first album “Rhode Stories”: Spreading out his facilities in combining and creating sounds, he wrotes chapters for his new « book of sounds ». The chronological order of the tracks is his story of the second step of his musical work on Plastic City. For this album, Lukas Greenberg worked together again with the singer and electronic musician Karl Jenkins aka Idiophonic from Great Britain, who was also part of the“Rhode Stories” production process before. Furthermore he engaged the vocalist Nica Brooke, who is working on her new album at the moment together with Grammy Award winner Don Mizell. The result is a great combination of warm, bright and tight tracks which we inclined to call album art. “Prisoner With A Key” is also a real masterpiece on account of metamorphosing jazz, funk and soul elements into a new and electronic surrounding. This album is a must have for everybody who does not want to miss the next step of high quality electronic music: intelligent, complex and absolutelydeep! Get in touch for a mix-CD!

In 2010 he starts hosting the Plastic City Radio Show. The show in on air on radiostations worldwide! So tune in and listen to the weekly new dj-sets of him!


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KARISMA PODCAST / EPISODE 064 : AVANTROOTS RECORDS PART II



Seconde partie de notre clin d’oeil pour le label espagnol Avantroots Records avec pour invité le danois Mikkel Metal.




Mikkel vit et travaille à Copenhague comme développeur web. Diplômé de philosophie à l’université de Copenhague en 2001 il démarre dans la musique comme guitariste plus de dix ans auparavant, influencé par les groupes de la scène shoe gaze anglaise. Ce n’est qu’au milieu des années 1990 qu’il achète son premier sampler, et produit des morceaux orientés break beat. Il sort son premier maxi en 2000 sur Hal9000, plébiscité entre autre par le magazine allemand De:bug pour la qualité de son travail indie rock, puis signe sur le très connu Echocord avec une série de plusieurs eps. Il apparaît également dans le catalogue du label Kompakt et bien évidemment sur Avantroots avec « Old Friends EP » en 2010.


______[ english version ]______


This time we follow our highlight to Avantroots Records with the second part made by Mikkel Metal, a danish and talented producer.




Mikkel Metal aka Mikkel Meldgaard, born 1973, lives and works in Copenhagen. Completing a degree in Philosophy at the University of Copenhagen 2001, he now works with web programming, besides making music.

His musical career started 12 years ago as a guitarist. Equally interested in the introspective sound of the British shoe gazer-scene and the looser low-fi aesthetic of American slacker bands, he played in various bands and developed as a guitarist.

By the mid-nineties he had grown an interest in electronic music, and bought a sampler. At first the focus laid on break beat music and melodic stuff. Later the direction changed towards a sound inspired by dub, techno, and click sensibilities. While the indierock is still apparent, this is the sound that characterised Mikkel’s music today.

Things kicked off in 2000, with the release a 7-inch on the label Hal9000, that topped the magazine de:bug’s monthly chart (no. 42). Afterwards came an appearance on the net label datamusik, and a series of 12″ on the Danish label Echocord.

Mikkel developed and refined his sound, and also started issuing work to German label Kompakt. So far this has thrown off three 12’ inches. These works still continuing click-aesthetic and dub-influence, but take a slightly different path, and go from shuffle techno to slow melodic 4/4-based tracks.



KARISMA PODCAST / EPISODE 063 : AVANTROOTS RECORDS PART I



Avantroots Records est un label espagnol qui a été créé par Pablo Bolivar, possédant une vraie identité musicale. Mais c’est aussi beaucoup plus qu’un simple label de musique électronique, c’est également un projet qui a été créé par Pablo et Aphro Sainz, un de ses amis et collègue.

Avantroots leur sert donc de plate-forme pour soutenir et montrer la musique qu’ils aiment et qu’ils souhaitent représenter, notamment avec leur projet commun Pulshar.

Si le label s’est appelé ainsi, c’est parce que les deux producteurs ont voulu garder la notion de tradition, d’émotion et de qualité. Une musique intemporelle entre dub et hip-hop instrumental, ambient, idm, dubstep, house, une croisée des genres qui s’affranchit des codes tendances et des attentes commerciales.

Le culte Avantroots s’étend donc sur la qualité, depuis son début. La qualité musicale est également accompagnée de celle des images, puisque chaque sortie est minutieusement travaillée avec des présentations web, grâce également au design de la pochette vinyle ou encore par une vidéo.



Pablo Bolivar est à l’origine du label. Né en 1981 il travaille comme DJ et producteur depuis 1997 pour plusieurs labels et tout spécialement Avantroots et Regular, ce dernier ayant accueilli son premier album « Anjanas » en 2006. Un travail de toute beauté entre une deep house chaloupée et un rythme dance. Puis suite à de nouveaux maxis et DJ mixes il sort son deuxième album « Recall » qui est signé sur Regular en 2009, un album personnel et riche en intensité entre deep house et ambient. Chaque année, Pablo donne comme cadeau à ses fans un mix intitulé « Musica Para Estar ». Ce qui le distingue des autres c’est son travail pointilleux et délicat construit entre de belles transitions. Un travail remarquable.

En 2007 Sergio Aphro rejoint Pablo Bolivar pour créer le groupe Pulshar. Un projet qui se révèle être le fruit d’un travail entre dub et électronique, dont le premier album « Brotherhood » est sorti sur Phonobox en 2008. Le deuxième, sur Desolat, est sorti en 2010. La production est toujours aussi bien affinée, et Aphro se révèle etre un bon chanteur soul / reggae. Les deux artistes continuent de composer et ont monté Avantroots Productions, une société pour le compte de la télévision où ils travaillent des jingles et autres.


— [English Version] —


« Avant Roots » a label with soul. More than a musical brand of electronic music, a personal project, Pablo Bolivar and Aphro Sainz « spoilt kid », both, members of Pulshar. This is their platform presentation with which they wish to let their passion for music take off from here. They call it « Avant Roots », a concept that encloses vanguard and tradition, with the only premise of emotion and quality. Timeless music from Dub to Instrumental Hip Hop, through Ambient, IDM, Dubstep, House… musical proposals that are born from independent artists who believe in the power of music and who are not subject to the limitations of tendencies or trends.

Quality always comes to light sooner or later; « Avant Roots » was from its beginning a sign of cult. Conscious of images` importance, each release is accompanied by dedicated hours of luxurious presentations with the support of exquisite video artworks, graphic design and web.




Born in 1981, works as a musician and DJ since 1997. He produces for various music labels, especially for Avantroots and Regular, for which, in January 2006 he released his first album titled “Anjanas”. A delicate work in composition, which embodies his deep electronic landscape but also dance style. After several EP’s and DJ mixes came out his second solo album: “Recall” (Regular, 2009). This time a recording full of memories of his homeland, a great and personal evolution with soulful Deep House and Ambient pieces. Annually, as a gift, he gives his followers and fans the DJ mix series: “Música Para Estar” y “Mind Groove Music”. Very personal sets with a powerful but careful line of deep sounds and exquisite transitions. Much love from Pablo Bolivar.

In 2007 Sergio Aphro joins Pablo Bolivar to create the band Pulshar. A band where to unleash his most advanced work ranging from dub to electronic soul. After several EPs in 2008 is out their first album, “Brotherhood” (Phonobox, 2008), and now, two years later, the new effort is entitled “Inside” (Desolat, 2010). In both editions we can enjoy a fine production accompanied by Aphro’s delicate soul/reggae voice. Together they produced and did the post production of soundtracks for exhibitions and television advertising campaigns, this way they gave birth to Avantroots Productions.




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KARISMA PODCAST / EPISODE 062 : LOCO RECORDS PART II



Pour cette deuxième partie du mois nous vous présentons un duo brésilien qui fait honneur à notre clin d’oeil sur le label polonais : il s’agit de Toucan.



Toucan est le fruit d’un projet commun entre Bernardo Campos et Olliver Mach, tous de natifs de Rio de Janeiro au Brésil. Ce projet a tout juste un an et commence déjà s’emparer d’une certaine réputation au sein de la scène électronique internationale. Bernardo mixe depuis de nombreuses années et grâce à des warm-ups pour des artistes tels que Anthony Rother, Claude Von Stroke, Jamie Jones, Kollektiv Turmstrasse ou encore Moby, il est devenu une îcone électro à Rio de Janeiro.

Olliver mixe également mais son talent est plutôt bien perçu du point de vue de la production : à 16 ans il commence déjà ses premiers essais et il a par ailleurs mixé dans de nombreux endroits au Brésil.
Leur duo laisse la place à de très bons morceaux deep house qui donnent une atmosphère chaleureuse dans leurs DJ sets. Un nom qui devrait faire beaucoup d’émules.


[ENGLISH VERSION]


To great another people who signed under Loco Records, the imprint has made a call to the brasilian duo Toucan.




Toucan are Bernardo Campos and Olliver Mach from Rio de Janeiro, Brazil. The project began at the end of 2010 and it’s already making a buzz on the international electronic music scene. Bernardo has been DJing for a long time and is quite know in the electronic music scene in Rio. He has made warm ups for people like Anthony Rother, Claude Von Stroke, Jamie Jones, Kollektiv Turmstrasse and closed concerts from people like Moby to quote a few.

Olliver is a handfull producer and DJ as well, he has been making beats since the early age of 16 and has played through every place in Brazil. Combined they make some sick deep house tunes as well as very cool vibes in their DJ sets, a name to watch out for!


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KARISMA PODCAST / EPISODE 061 : LOCO RECORDS PART I



Pour ce mois-ci nous allons juste traverser la frontière allemande et découvrir l’identité musicale d’un label polonais qui fait parler de lui en matière de house depuis déjà plusieurs années : Loco Records.


Ce label a été établi par deux talentueux producteurs et amis de longue date : Karol XVII & MB Valence et les artistes ayant signé sur ce label se retrouvent souvent parmi les meilleurs ventes de Beatport en deep house. Parmi eux nous pouvons citer The Timewriter, Kevin Yost, Sezer Uysal, Sebastien Davidson, Pezzner, Gorge, Ross Couch, Milton Jackson ou encore Osunlade. Sans compter les boss de Loco Records.




Karol XVII & MB Valence signent leurs morceaux depuis maintenant plus de dix ans. Ils sont DJs, compositeurs, remixeurs et ingénieurs du son, ont rafflé le prix du meilleur duo DJ polonais en 2008 et ont été nominé pour le Beatport Music Awards 2010. Leur label est en plein essor grâce au soutien de nombreux artistes parmi lesquels Jimpster, Aki Bergen, Nick Curly, Tom Middleton, Scope, Shur-I-Kan, Osunlade, Hideo Kobayashi, Kevin Yost, Gorge, Fred Everything, Sebastian Davidson, Eelke Kleijn, Darin Epsilon, Mark Knight, John Digweed, Bruno From Ibiza, Franck Roger, Roger Sanchez, Chopstick & Johnjon et James Teej.


Nous sommes très heureux de pouvoir vous faire découvrir ce label d’autant plus que ce sont les boss eux-mêmes qui nous livrent leur premier mix à l’occasion de cet article pour leur label.


_____ [ English Version ] _____


After Germany we settle this month in Poland to highlight a very great label from the country, concentrates an impressive roster of quality and always there into the deep house scene : its name is Loco Records.




The imprint was launched a few years before thanks to talented producers and longtime friends Karol XVII & MB Valence who gather in their skills producing, mixing, arranging, composing and editing music as they are sound engineers. Loco Records is highly acclaimed by the crème de la crème into the deep house genre with artists such as Jimpster, Aki Bergen, Nick Curly, Tom Middleton, Scope, Shur-I-Kan, Osunlade, Hideo Kobayashi, Kevin Yost, Gorge, Fred Everything, Sebastian Davidson, Eelke Kleijn, Darin Epsilon, Mark Knight, John Digweed, Bruno From Ibiza, Franck Roger, Roger Sanchez, Chopstick & Johnjon or James Teej. Nominated for the Beatport Music Awards 2010 and often in the Beatport charts they still maintain a strong position and spread the word into different radioshows.


The first mix is made by their hands and we are very proud to receive the two guys here.




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KARISMA PODCAST / EPISODE 060 : 8 BIT RECORDS PART II



Pour cette seconde partie de notre clin d’oeil concernant le label 8 Bit Records, nous avons le plaisir et l’honneur d’accueillir un mix exclusif d’un des deux boss du label : Gorge.

Pit Waldmann, plus connu sous le surnom de Gorge, a puisé sa reconnaissance dans l’ambiance de la ville de Mannheim, en Allemagne, où sont actuellement situés deux endroits légendaires : le Loft, un des meilleurs clubs allemands et le festival techno Time Warp. C’est sans doute ce qui a poussé Gorge à se passionner pour la musique et à créer en 2004 le label Amused Records ; ses partenaires et amis Nick Curly et Wolfgang Wahl y sont d’ailleurs très impliqués.

Peu de temps après une nouvelle structure prend place : Amused8Bit, où ont été signées des productions de Johnny D, Ray Okpara ou encore SIS. En 2007, alors que les deux labels se démarquent de par leur tendance musicale, 8 Bit Records voit finalement le jour avec sous son égide des artistes tels que Gruber & Nürnberg, Dubshape, Ali Kuru et également de grands noms comme Peace Division ou Audiofly.
Depuis 2008 ce sont donc Nick Curly et Gorge qui travaillent ensemble la gestion de 8 Bit Records et forgent alors l’identité deep house et tech house du label. Quelques magazines parlent même d’un « son de Mannheim » et des médias tels Groove Magazine, Raveline ou bien De:Bug plébiscitent beaucoup 8 Bit.

Avec une touche groovy entraînante et des éléments tech house chaleureux, Gorge devient aussi connu que son ami Nick Curly et se partagent un succès grandissant, même mondial. Ainsi en 2008, pendant l’été, Gorge a trouvé du temps libre pour produire des morceaux sur Objektivity, le label de Dennis Ferrer, mais aussi sur Systematic Recordings et Plastic City. L’honneur revient à Freerange qui a propulsé la notoriété de l’artiste, et ses productions sont jouées par les plus grands tels que Luciano, Steve Bug, Loco Dice et bien sûr Dennis Ferrer !

Ce n’est donc pas une surprise si Gorge est l’un des artistes tech house allemand les plus demandés en ce moment, booké entre autre au Rex Club à Paris, au Space à Ibiza et à Cocoon à Francfort.

Pour information Gorge a été notre premier invité sur Karisma Podcast.

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Our highlight to 8 Bit Records continue with a second mix made by one of the two boss who run the german imprint : Gorge.

Gorge aka Pit Waldmann finds his deepest roots and home base in the German metropolitan Mannheim where the legendary techno festival “Time Warp” and one of Germany’s leading clubs, the “Loft” are based.
These surrounding venues are maybe one of the reasons why the musical passion of Gorge leads to the foundation of the first label imprint called “Amused Records” back in 2004 where his partners Nick Curly and Wolfgang Wahl are also actively involved. A very short period of time later a second platform named “Amused8Bit” with releases of the likes Johnny D, Ray Okpara and SIS already follows.

In 2007 the stylistic tendencies of the two labels become more and more different so that “8 Bit Records” gets a relaunch and new artists like Gruber & Nürnberg, Dubshape, Ali Kuru and also highly profiled projects like Peace Division and Audiofly enter the roster.

Since 2008 Nick Curly and Gorge run the label “8 Bit Records” in cooperation together and its sound becomes more and more trendsetting in terms of high quality “Deep House” and “Tech House”.

Some magazines are even talking about the distinctive “Sound of Mannheim” and many influential print medias like Groove Magazine, Raveline and De:Bug release extended features about this sound.

With a fine mixture of shuffling groove programming and deep tech house elements Gorge supports Nick Curly’s worldwide success. However since summer of 2008 he also finds enough time to produce records under his own moniker and high profiled record labels as Dennis Ferrer’s “Ojektivity”, “Systematic Recordings”, “Plastic City” and “Freerange” start to sign his music and worldwide best known jocks like Luciano, Steve Bug, Loco Dice and Dennis Ferrer frequently spin his black plastic!

So it’s not really a surprise that Gorge is one of the most demanded German techhouse artists at the moment and great venues like Rex Paris, Space Ibiza and Cocoon Frankfurt are booking him.

By the way, Gorge was our very first guest on Karisma Podcast.

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KARISMA PODCAST / EPISODE 059 : 8 BIT RECORDS PART I

8 Bit Records est dirigé à Mannheim en Allemagne par Gorge et Nick Curly. Principalement axé sur une tech house soyeuse et compacte, le label compte à son actif de très belles signatures parmi lesquelles Johnny D, Peace Division, Afrilounge, Nico Lahs, Pezzner, Mendo, Oxia ou encore Audiofly.

8 Bit Records is a german imprint based in Mannheim and actually run by Nick Curly and Gorge. Mainly geared with sweet and swallow tech house material, the imprint has released more than 50 items whom those from Johnny D, Peace Division, Afrilounge, Nico Lahs, Pezzner, Mendo, Oxia and Audiofly.

C’est avec Rills que nous vous présentons le label : producteur italien et résident dans plusieurs clubs et afters, , l’artiste est arrivé cette année sur 8 Bit Records et un de ses morceaux a même été sélectionné pour la compilation célébrant le cinquième anniversaire du label.

Voici un de ses morceaux a être paru sur 8 Bit Records cette année, inclu dans le maxi Everything Changed EP.

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8 Bit Records is a german imprint based in Mannheim and actually run by Nick Curly and Gorge. Mainly geared with sweet and swallow tech house material, the imprint has released more than 50 items whom those from Johnny D, Peace Division, Afrilounge, Nico Lahs, Pezzner, Mendo, Oxia and Audiofly.

Rills is the first person to highlight the label : italien producer and resident DJ on many clubs and afters the artist came only this year on 8 Bit Records and one of his tracks was released under the fifth anniversary compilation.

You can check one of his tracks below, part of Everything Changed EP released this year on 8 Bit Records.

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KARISMA PODCAST / EPISODE 058 : PESTO MUSIC PART II

Pour découvrir au mieux la qualité du label Jon Silva nous a donc présenté un autre « pestolero », à comprendre un fan du label, en la personne de Gareth Bilaney, allemand lui aussi.

Gareth Ashok Bilaney est né en 1990 à Düsseldorf en Allemagne. Producteur, compositeur mais également VJ, il s’implique dans la musique avec des premiers morceaux ambiant, drum’n’bass, liquid funk ou encore IDM sous l’alias Leaking Shell. En 2008 le netlabel Drop Down Music voit le jour, un label créé par son frère et lui-même ; il signe d’ailleurs des maxis sous les surnoms LKS, Lemonhead, Am90N et Genblu, mais c’est sous sa véritable identité qu’on le repère désormais.

Maintenant très séduit par la house ses dernières productions sont sorties sur des labels comme Alma Soul Music, Attractive, Pesto Music bien sûr et aussi sur son propre label.

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To better discover the imprint Jon Silva presents us to a newcomer, also a pestolero (that means a fan and follower of Pesto Music) and german too : Gareth Bilaney.

Gareth Ashok Bilaney (born 5 January1990), best known as head part of Leaking Shell, is an electronic producer, composer and visual artist. He founded the net label Drop Down Music in 2008 with his brother.
Gareth has also released music under the aliases LKS, Lemonhead, Am90N & Genblu.
Gareth releases his recordings on Pesto, Drop Down Music, Alma Soul Music and Attractive.

His first steps in music was creating ambient, IDM, drum and bass, liquid funk and down tempo, mostly released under Leaking Shell. Under his real name, he releases Deep House and Tech House.

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KARISMA PODCAST / EPISODE 057 : PESTO MUSIC PART I

Le label Pesto est né en 2001. Jost Gerischer en est le créateur, plus connu sous le nom de Jon Silva, et toujours en tête du label aujourd’hui. Il n’aurait jamais vu le jour sans la présence et le soutien d’amis et de partenaires tels que Evelyn Gögele et son équipe Kontext Design (réalisations de logo, pochettes de vinyles).
D’innombrables personnes ont également soutenu le projet avec leurs critiques et leurs suggestions, et la force du label tient surtout compte de ces personnes qui permettent aux artistes de travailler plus dur sur leurs productions.

Nous sommes très heureux de compter Jon Silva parmi nos membres et supporters les plus actifs de la sphère Karisma puisque Jon nous soutient depuis la création du projet, en atteste son mix réalisé l’année dernière ainsi que les différents commentaires postés et commentés sur les réseaux sociaux.

Pour représenter le label Pesto en ce mois d’octobre, Jon Silva a contacté le producteur allemand Martin Broszeit pour réaliser le premier mix.

Martin est né à Hambourg en 1972. Il a commencé à s’investir dans la musique à 17 ans en s’intéressant d’abord au hip-hop et à la hip-house. Sous le surnom de DJ Phoenix il devient résident au sein de plusieurs clubs et dans des festivals tels que le Pleasure Dome, le Phonodrome ou encore le Kontor.

Il forme en 2001 le duo Smart System avec son collègue Chopstick ( qui est à l’heure actuelle le manager du label Suol et le producteur de Fritz Kalkbrenner ). Une de leurs productions se retrouve alors dans la compilation Nyana de Tiesto, et deux autres morceaux sont signés par l’artiste Oliver Moldan.

Le buzz contracté alors par Smart System lui permet de rencontrer de nombreux artistes et d’entrer dans les charts allemands.

Martin travaille également en tant que manager des promos électro chez Kontor Records et Universal Music.

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The idea of Pesto Music as a label was brought to birth back in 2001. The whole concept is by Jost Gerischer aka Jon Silva, the guy that heads the label until today and it wouldn’t have been possible to realize his ideas without the help of many friends and partners such as Evelyn Gögele and her Kontext Design team (logo artwork, 12″ covers).

There are countless other people that helped with their support, critique and suggestions that are too many to mention here. Last but not least, the strength of Pesto is also fed by all the doubters that made us work even harder.

We are very proud to rely on Jon Silva who is one of our best followers and fans, active into the Karisma project since the beginning. Jon is always enthusiastic to help us, remind the mix he made last year. His comments and posts delivered on many social networks about Karisma are always appreciated.

To represent Pesto Music this month, Jon Silva asked the german producer Martin Broszeit to give us the first mix of this imprint’s highlight.

A very talented Martin Broszeit was born in Hamburg in 1972. He started spinning at the age of 17, mainly focussing on HipHop and HipHouse back then. Going under the name of DJ Phoenix he soon became a regular guest at all of Hamburg’s top venues and events such as Pleasure Dome, Phonodrome, Kontor and many more.

Later on in 2001, he formed “Smart System” together with his production mate Chopstick (nowadays Labelowner of Soul and Producer of Fritz Kalkbrenner). One of their tunes found its place on Tiesto’s “Nyana” compilation. Two more tunes were signed by Germany’s House veteran Oliver Moldan.

The buzz made bigger labels become aware of the duo and eventually, one of Smart System’s remixes made it on top of the official German Dance Charts. Martin has really been around and he has supported most big names – actually there are too many to even fit in here.

Besides his work as a Dance Promotion Manger at Kontor Records & Universal Music.

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KARISMA PODCAST / EPISODE 055 : HERMINE RECORDS PART I


Hermine Records est un Label crée par Wally Stryk en 2011. Il a pour objectif de vulgariser et faire connaitre à plus grande échelle la musique électronique dite « Underground » en Bretagne et en France.
L’esprit musicale du label tourne autour de la House ainsi que ses sous genres (Deep House, Tech House) et se traduit par un souci d’élégance et de finesse. Notre objectif ; mettre en avant des artistes talentueux méconnus du grand public.

Pour commencer cette nouvelle saison, c’est donc Hermine Records qui sera notre invité pour le mois de septembre 2011 avec un mix signé par un des artistes du label, Atapy. La deuxième personne à promouvoir le label est LondonGround.

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Hermine Records is a label created in 2011 by Wally Stryk. Its aim is to make the so called « underground » electronic music known to a larger audience in Brittany and France.. The label’s musical minds revolves around the House and its sub Genre (Deep House, Tech House) and is reflected by a desire for elegance and finesse. Our goal, put forward talented artists unknown to the general public.

To begin this new season, we are proud to host Hermine Records for this month featuring a mix from an artist from the roster, Atapy. The second artist is LondonGround.

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