SAISON #01

KARISMA PODCAST / EPISODE 054 : SIKHA (ALLEMAGNE)


Originaire de la Géorgie, George Sikharulidze s’imprègne du milieu jazz classique, rock et pop dès son plus jeune âge. C’est plus tard qu’il commence à jouer de la basse, influencé par le rock, la fusion et l’electronica. Il commence également à chanter et crée au milieu des années 1990 le groupe Afternoon Version, groupe de rock alternatif géorgien. En 2001 Sikha part vivre à Londres et continue sa carrière de musicien dans le milieu house en commençant à mixer au début de l’année 2006. Il a notamment sorti plusieurs maxis et une compilation sur le label System Recordings basé à New York, ainsi que sur des labels allemands. Il a mixé dans des clubs anglais et allemands, également en Espagne et en France. Les sets de Sikha sont basés autour d’une deep tech house suave mais peuvent également être complétés par d’autres éléments : par ses influences il peut être amené à mixer selon différents rythmes, différentes humeurs, en gardant toujours un état d’esprit funky et dynamique.

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Originally from Georgia, Sikha (George) was soaked in classical jazz, rock and pop from very early age. Later he found alternative rock, fusion and electronica as the main sources of inspiration to start playing bass guitar, singing and founding Georgian alternative band Afternoon Version in mid 90s. Since 2001 Sikha has been living in London. He pursued solo career producing mainly house music and started DJ-ing in early 2006. He has released several EPs and an album of collected tracks on New York label System Recordings, also had one off releases on German and Dutch labels. His DJ-ing has taken him to underground clubs of London and Berlin, also Spain and France. Sikha’s DJ sets are mainly based on deep tech house but can be mixture of little bit of everything. He has not forgotten his influences so his mixes always carry very emotive, melodic and rich textures with unexpected changes of mood, subtle mysticism and they are strongly infused with funk dynamism and intelligent rhythm sections.

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KARISMA PODCAST / EPISODE 053 : KARISMA (FRANCE)

C’est en 2009 que Maxime Menard et Pierre Alves se rencontrent. Respectivement originaire de Bretagne et Normandie, c’est suite à de multiples soirées qu’ils réalisent avoir les mêmes influences musicales. Une fois la structure Karisma montée c’est tout naturellement que le duo se forme alors sous le même nom, ciblant le Grand Ouest pour les différentes soirées où ils sévissent.

Leur style se caractérise par un groove très envoûtant, entre disco, deep house et tech house. Le duo se forme donc en 2010 et continue de sensibiliser la région avec leurs soirées, une initiative partagée par leurs nombreux contacts avec des artistes étrangers.

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Maxime Menard and Pierre Alves meet together in 2009. Respectively born in Brittany and Normandy, thanks to parties they exchange diverses influences and realised that they wanna share their love for music together. Once Karisma arise from itself with the blog and the podcast the duo was naturely created under the same alias : since then they play in the western side of France.

Their style is like a bunch of disco, deep house and tech-house with warm grooves and atmospheric beats. Karisma started in 2010 and they continue to spread the word through their events. They have many support from outside, from labels, boss and producers from around Europe.

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KARISMA PODCAST / EPISODE 052 : ALVEOL (SUEDE)

Alveol vit en Suède et nourrit ses influences de courant aussi divers et variés que l’ambient, la deep house ou encore la deep techno et le dub. Ses premiers débuts sont parus sur Mule Electronic en décembre dernier, et il a aussi signé sur 26 TeaDrops International, le label de Timo Camillo. Alveol est un artiste de qualité, et s’applique à monter d’autres projets comme l’attestent ses différents surnoms : Purl, Kokong (avec Rasmus Alkestrand). Son travail mérite l’attention du plus grand nombre, où l’échange ne peut être que bénéfique.
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With a December debut on Mule Electronic and a contribution for the launch of Timo Camillo’s 26 TeaDrops International, Alveol is quickly becoming a name synonymous with quality. His work as Purl and Kokong (with Rasmus Alkestrand) provide further insight into the spiritual depth of an artist who is destined to connect with many.


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KARISMA PODCAST / EPISODE 051 : PACO (FRANCE)

Né en 1975 en Bretagne, Paco part très jeune vivre à Libreville, au Gabon avec ses parents . Ses premières expériences sonores y seront prépondérantes et influencées par la musique traditionnelle Africaine, la Soul Music, le Disco et le Rhythm & Blues. En 1989 il rentre en France et s’implique de plus en plus dans la musique, le regard tourné vers les clubs , Londres, New York et Chicago…

Il devient trois ans plus tard le deejay résident de L’EXIT, l’un des tout premiers clubs Gay, House et Techno de Bretagne. Alors qu’il va régulièrement à Amsterdam et à Londres, il se lance dans l’organisation de soirées et commence à être invité à se produire dans des événements d’envergure, les festivals Astropolis ou Guy l’Eclair, sur les mêmes scènes que les artistes de renom que sont Laurent Garnier, Jeff Mills ou Josh Wink. En 1996, avec quelques amis, il fonde le club « Le Tample » à Lorient, dont il prend la direction artistique avec son complice de toujours Matteo.

Ils vont y recevoir pendant deux ans la crème des deejays français et internationaux. Il est aussi invité régulièrement à prendre les platines au Calao-Sainfont à Quimper, certainement l’un des premiers clubs House de France. Paco commence à faire parler de lui. Sa musique à la fois festive et classieuse, mêlant habilement House, Techno et Disco lui permet de se produire de plus en plus régulièrement à l’étranger ainsi qu’à Paris. Il décide donc de s’y installer en 1998 et crée, avec Lorenzo Buitoni, la soirée Open House. Il en est le directeur artistique, le deejay résident, et en a forgé l’identité musicale, dans des salles aussi prestigieuses que l’Elysée Montmartre, Le Bataclan ou encore Maxim’s et Le Showcase.

Producteur à ses heures mais surtout profondément ancré dans le deejaying, Il s’est produit ou a eu des résidences dans la majorité des clubs qui font la scène française, le Rex, Le Baron, Le Queen, Le Redlight, L’Alcazar, Le Studio 287, La péniche Concorde Atlantique, Le Gibus, Le Régine’s, Le Mix Club, Le Folie’s Pigalle, Le WAGG, La Villa Rouge, Le Batofar, La Péniche Concorde Atlantique ou encore le Showcase…
Il s’est aussi produit dans de nombreux pays (Brésil, Belgique, Angleterre, Suisse, St Martin, Guadeloupe, Iles Canaries, Etats Unis, Pays Bas, Italie, Espagne, Tunisie, République Tchèque, Slovaquie, Portugal, Maroc…) Paco, en amateur éclairé et talentueux de « Dance Music » au sens large du terme, fait partie des deejays français des plus respectés pour son professionnalisme, son expérience et son ouverture d’esprit. Il saura, en une nuit, vous emmener de la Deep House la plus pointue au Disco le plus enlevé…

Il est de ceux capables de métamorphoser n’importe quel public en clubbers comblés.

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Born in 1975 in Brittany, young Paco arrives in Libreville (Gabon) with his parents. His first sound experiments will be moreover important and melt into traditionnal african music, soul, disco and rhythm and blues. He comes back in France in 1989 and become more and more involved into music, glance at the clubs from London, New York, Chicago… and is resident three years later at Exit club, one of the first one into gay community, house and techno, in Brittany.

Regularly in move to Amsterdam and London he begins his first appearance as promoter and makes apparition at Astropolis festival and Guy l’Eclair, same stage as Laurent Garnier, Jeff Mills or Josh Wink. In 1996 he creates with friends « Le Tample » in Lorient, where he takes the artistic managment with his beloved friend Matteo.

They greats for two years the « crème de la crème » of french and world-known DJs. He plays also in Quimper at Calao-Sainfont, one of the first house music clubs in France. That’s why the reputation of Paco is launched, and his classy and party-like music, mix between disco, house and techno, leds him to play outside France and of course in Paris as well, his new home since 1998. With Lorenzo Buitoni comes the Open House parties, where he is artistic manager, resident DJ and creator of the Open House sound, sound which is also spread into some very nice venues as Elysée Montmartre, Bataclan, Maxim’s or Showcase.

He produces a bit but he loves playing, as you can see his events are well-known : Rex Club, Baron, Queen, Redlight, Alcazar, Studio 287, Atlantic Concorde Péniche, Gibus, Regine’s, Mix Club, Folie’s Pigalle, WAGG, Villa Rouge, Batofar, Showcase as well…

He also played in countries like Brasil, Belgium, United Kingdom, Switzerland, Sant Martin, Guadeloupe, Canaries Islands, United States, Holland, Italia, Espana, Tunisia, Czech Republic, Slovaquia, Portugal or Marocco… Paco is a dance music addict and perfectly knows the sense of good vibe. His reputation through french scene is high, because of his professionnal sens, his experience and his open-minded vision. He is able to let you in another world in one night, through deep house tunes to epic disco. His real skill is to transform normal people into happy clubber.

KARISMA PODCAST / EPISODE 050 : TERRY LEE BROWN JUNIOR (ALLEMAGNE)

Terry Lee Brown Junior, dont le véritable nom est Norman Feller, a commencé à pratiquer le mix lors de soirées underground en Allemagne, quand la house et la techno ont déferlé sur le pays en 1989. Ses toutes premières productions ont suivies de peu avec l’arrivée de « The Big Deal », morceau qui a « introduit » Terry dans le monde de la production : c’était en 1993. Le talent de l’artiste a été immédiatement reconnu, et c’est donc ainsi qu’il a naturellement continué dans cette voie. Un autre morceau a également fait des émules, morceau produit avec la collaboration de Tom Wax et Awex.

Après son service civil Norman décide de se dévouer totallement à la musique et se construit petit à petit son propre studio. Selon lui « la musique a toujours tenu une place importante dans ma vie, donc j’ai pris le désir de réaliser ce rêve ». En 1995 il rencontre Alex Plastic, tout juste le créateur du label Plastic City, et crée un remix de « The Movement, the Message », produit par Soundcraft. C’est dans l’automne de la même année qu’il présente sa toute première sortie sous le surnom Terry Lee Brown Junior, Tribal Nova EP, un EP comprenant trois morceaux différents les uns des autres : « Tribal Nova », une house percussive et légère, « Brother For Real », un morceau assez jazzy et idéal pour les débuts de soirées, et « Bad House Music » qui est devenu par la suite un hymne house incontournable.

Le but de Terry n’a jamais été de produire un type de musique spécifique. Il mélange différents éléments en une matière musicale qui se veut innovante et forcément moderne. C’est en fusionnant des éléments house, techno, jazz, downtempo et même drum’n’bass que la marque de fabrique Terry Lee Brown Junior s’est mise en marche. Si on le questionne à ce propos, Terry réponds « Je suis quelqu’un aux multiples facettes et j’aime faire de la musique selon mon humeur dans mon studio ».

Le succès de sa première sortie est dû à un impact musical sans précédent dans le domaine de la production : Terry Lee Brown Junior vient de créer le genre tech-house, grâce à ce mélange d’élements jungle, trance, et d’easy listening. « Brother For Real » a été reçu avec un immense accueil de la part des clubbers et même des moins aguerris : le magazine anglais Muzik a choisi son EP comme l’un des dix meilleurs albums de l’année ( magazine paru en décembre 1996 ), aux côtés d’albums prestigieux comme ceux de DJ Shadow, The Fugees, Underworld ou encore Faithless. Marshall Jefferson, légende de la house à Chicago, a déclaré tout simplement « Il est Dieu » (magazine Raveline de novembre 1996). Au cours de l’automne 1997 paraît le deuxième album de Terry, intitulé « Chocolate Chords », faisant autant d’éloges que son premier. Cette fois c’est le magazine américain Mixmag qui a choisi son album comme l’un des cinq meilleurs de l’année. Le troisième, « From Dub Til Dawn » est le produit de deux années de travail et souligne une fois de plus cette patte musicale que tout le monde reconnaît chez l’artiste : dans ce troisième album on reconnaît cette structure portée par de lourdes basses, ces atmosphères pesantes et ces vocaux fragmentés. La place du son et du rythme est très importante, et c’est la fusion entre le dub et la house, ou encore avec le 2-step, qui font de l’album ce qu’il est. Et il est également important de prêter attention au morceau « Take Your Time », qui a été produit avec la collaboration d’un ami de longue date, The Timewriter.

Après un break de six ans, Terry Lee Brown Junior revient avec la parution de son quatrième album intitulé « Karambolage », paru en 2006. Pour un artiste de cet acabit, l’attente a été très longue et certains se sont demandés s’il serait à la hauteur de sa réputation six ans plus tard : pari réussi haut-la-main avec cette fusion parfaite entre une house moderne et idéale pour les dancefloors et cette ambiance émotionnelle qu’il sait créer au fil des années. Tous les morceaux restent de véritables chef d’oeuvres, tous marqués par son empreinte de qualité, tous énergisants et touchants.

Et il surenchère : son cinquième album « Softpack » a été taillé pour les clubs, les morceaux s’enchaînant sans problèmes et avec cette ferveur que nous connaissons tous à l’artiste. Toujours cette énergie si particulière, cette sensation de promiscuité, de délicatesse, sans pour autant brutaliser nos oreilles et notre âme. Fruit de longues nuits passées en studio, l’artiste comptabilise plusieurs soirées passées aux
quatre coins du globe. En passe de devenir maître de son art, ses productions comportent quatre bases essentielles : le groove, les synthétiseurs, les basses et le rythme. Les mélodies se conjuguent sans soucis au groove, et l’effet est immédiat : impossible de rester de marbre devant ce son si sensuel.

En Octobre 2010 le pionnier de la tech-house sort son sixième opus intitulé « Labyrinth » sur Plastic City. Entre temps il a sorti deux albums remix, deux épisodes de la série « Terry’s Café », trois EPs numériques dont le fabuleux « Electric Avenue » sorti durant le printemps 2010, et a parcouru la planète pour jouer. « Labyrinth » est à ce jour une nouvelle oeuvre d’art, avec des morceaux de qualité et un dialogue minimaliste entre sonorités, émotions et humeurs qui reste avant-gardiste et envoûtant.

Terry Lee Brown Junior n’est pas qu’un producteur, il est aussi un très bon DJ : on peut l’entendre sur la série de mixes « Terry’s Café ». Ces mixes font écho aux critiques de la presse qui restent unanime sur le talent de l’artiste, tels des magazines comme Muzik, Urb, XLR8R et autres. Mais l’histoire ne s’arrête pas ici : il est un très bon remixeur, comme l’attestent ses travaux sur des morceaux de Gabrielle (Rise), Nalin & Kane (Talkin’ About), Louise (Let’s Go Round Again), Paul Van Dyk (For An Angel), Paris Red (Love Hurts), et Future Funk (Music Takes You High).

Terry Lee Brown Junior, also known as Norman Feller, started DJing at parties in the German underground techno and house movement back in 1989. His first productions followed soon after with « The Big Deal » breaking Terry into the world of production back in 1993. Immediately Terry’s talent was recognized, and he began contributing more tracks to the global underground. Succesful records like « Tales of Mystery » produced together with Tom Wax of AWeX began making waves in the scene. After his civil service he decided to dedicate his life to music and build up a studio of his own. According to Terry, « Music was always one of the most important things in my life so I took the chance to realize this dream. » In 1995 he met Alex Plastic who had just founded the Plastic City label for which he first did a remix of Soundcraft’s house- classic « The Movement, the Message ». In autumn he presented his first release as Terry Lee Brown Junior, the Tribal Nova EP, a multi-faceted, but resolved three track EP. « Tribal Nova » was the percussive trippy house track, « Brother For Real » was a more type of a cool summer-evening track with a touch of jazz, and the third track « Bad House Music » became a pumpin’ clubhit.

Terry’s goal was to never produce one kind of music. He strived to incorporate all of his favorite elements into one cohesive piece of music that was new and innovative. By fusing elements of house, techno, jazz, downtempo, and even drum and bass, Terry began to develop his own distinctive style.When asked about his sound, Terry will say « I am a many sided guy and I am just doing the music how I feel when I am in my studio. »

After the success of his first 12″ releases came his debut Album « Brother For Real » in spring of 1996. This release was a true milestone for Tech-House and incorporated elements of Jungle, Trance and Easy Listening. The public response to « Brother For Real » was gigantic, and not limited to scenesters. Muzik (12/96), England’s most respected dance music magazine chose Brother For Real as one of the top ten albums of 1996 (along with albums from artists like DJ Shadow, Fugees, Underworld and Faithless). Marshall Jefferson, the Chicago House legend, honored Terry in an album review by simply stating « He is God » (Raveline 11/1996). In fall of 1997 Terry’s second album « Chocolate Chords » garnered further praise and matched the success of Bother For Real. In America Mixmag chose this second effort as one of the top 5 albums of the year. The third album « From Dub Til Dawn » is a product of two years work and continues the tradition of Terry’s genre-bending House-sound. « From Dub Til Dawn » brings together bass-heavy housegrooves with warm atmospheric planes and fragmented vocals. Sound and rhythm are the most important in this case. Fusions of House and Dub or Two-Step round out the album. Pay attention to the track « Take Your Time », which Terry produced in cooperation with his friend and labelmate The Timewriter.

After a long album break of 6 years, he introduced his fourth Album “Karambolage” in 2006. For an artist like Terry Lee Brown Junior, the expectations were very high at this point, but he had no problems fulfilling them. On “Karambolage” Terry is proving once again, that he has the skills and the talent to combine the various and exciting blends of contemporary House music, giving the tracks a clubby or progressive attitude, never losing the emotional aspect. Nevertheless all tracks have the personal signature of Terry Lee Brown Junior, always well balanced, but thrilling at the same time.

You cannot judge this exceptional piece of music as aiming at a certain use. All tracks from his next fifth album « Softpack », released in February 2008, are connected to each other and are best suited for dancefloor use – nevertheless it’s pure listening pleasure you can enjoy nearly anywhere you are. After long nights at the studio and countless appearances at the most sought-after locations of the planet he appears with state-of-the-art productions which are more than beats, bass, groove and synths: According to his multi-faceted perspective and style he is just doing the music as he feels when being at the studio. Mysterious atmospheres are crossed by deep grooves – tasty melodic bits and wide effects garnish a delicious menu – gourmet guarantee!

In Oktober 2010, the pioneer of Tech-House released his sixth album “Labyrinth” on Plastic City. In-between, Terry Lee Brown Junior released two remix albums, two episodes of the “Terry’s Café” compilation series, three MP3 EP’s (the latest called “Electric Avenue” released in spring 2010), travelled around the globe playing his famous DJ sets and all the rest of it. “Labyrinth” truly is the next masterpiece of Terry Lee Brown Junior. The productions are very accurate, the interplay of moods, sounds and emotions is functional a sexy, very concidered and perfectly restaged.

But Terry Lee Brown Junior is not only a respected producer, he is also a much sought-after DJ. This side of the artist is apparent when one listens to the compilation series Terry’s Café. These mixed CDs once again found resonance in the music press and received rave reviews from Muzik, Urb, XLR8R and other national and international magazines. But the story doesn’t end there. Remixes from Terry of such artists as Gabrielle (Rise), Nalin & Kane (Talkin’ About), Louise (Let’s Go Round Again), Paul Van Dyk (For An Angel), Paris Red (Love Hurts), and Future Funk (Music Takes You High) secured his reputation as a true remixer as well.

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KARISMA PODCAST / EPISODE 049 : NESTORA (GRECE)

Nestoras Argyris, plus connu sous le surnom Nestora, est né et a grandi à Athènes en Grèce. Sa passion pour la musique a débuté dans les années 90 lorsque la mouvance électronique s’est installée progressivement dans le pays, une mouvance qui le fait tomber amoureux à jamais alors qu’il découvre la deep house, un genre qui ne le quittera plus. Près d’une vingtaine d’années plus tard Nestora se met à la production et son premier maxi sort sur le label Disclosure Project Recordings, un maxi suivi par de nouvelles sorties sur Acryl Music, Etoka ou encore Cabrio.

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Nestoras Argyris aka Nestora was born and raised in Athens, Greece.His love affair with music started in the early 90’s when electronic music began to crowd its fans, and then somewhere in mid 90’s he will discover a new type of music that would change his life forever. The music he heard was calld deephouse, and struck Nestora’s heart immediately.The next step for Nestora was to produce his own ideas and that became after a couple of years. In 2008 Nestora’s will release his first ep in disclosure project recordings followed by releases for Acryl, Etoka, Cabrio.


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KARISMA PODCAST / EPISODE 048 : YSE (ROYAUME-UNI)

Ant Plate, alias YSE, est un producteur house du Royaume-Uni, de la région du Derbyshire. Tempes grisonnantes mais toujours actif, il est le créateur d’une house relativement profonde en terme d’atmosphère, teintée d’une vibe très soulful, et ses morceaux sont axés sur une modernité étonnante car innovant sur le plan architectural. Les rythmes en sont souvent syncopés, les mélodies prononcées, on y sentirait presque l’auteur en train de brandir un grand verre de Brandy Coca. YSE a passé plus de 18 ans à mixer en clubs et 12 ans à produire et remixer pour de nombreux labels et artistes. Son dernier maxi est paru sur le très bon label Lost My Dog.

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Non smoking, 5’11 », near-veteran House music producer originally from Derbyshire, slowly greying but still looks OK for age, is seeking the ultimate song for release. Must be up for good times, deep beats,
soulful vibes and the occasional chilled night in. Enjoys nicely syncopated rhythms, heavy melodies, outgoing quirkiness and a quality glass full of cheap Brandy and Coke – hold the ice. Comes with a bit of history, mostly spanning 18 years of DJing in clubs and 12 years of music releasing and remixing for numerous labels and artists, but don’t let that put you off.

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KARISMA PODCAST / EPISODE 047 : PSYKOLOCO (FRANCE)

Olivier est DJ et producteur depuis seulement deux ans. Ce parisien de 33 ans plus connu sous le surnom de Psykoloco a commencé à produire des morceaux dans un registre influencé par ses origines hispaniques ; des origines que l’on ressent dans son travail. Ses influences passent par des artistes comme Luciano, Ricardo Villalobos, Theo Parrish, Audio Werner, ou encore Daniel Bell. Ses productions ressemblent à ses mixes : un mélange de house latine et de vibes de New York ou Chicago. Son dernier maxi s’intitule Pura Tierra et est sorti sur Malo Records, soutenu par Paco Osuna, Luciano, Julien Chaptal, Shlomi Aber ou encore Arnaud Le Texier.

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Olivier known as Psykoloco . …. The 33 year old Parisian is a Dj/Producer since 2years only. He start productions with a latin spirits. His origins from Spain are be present in his Dj set and in his releases. …. Influenced by artists such as Luciano, Ricardo Villalobos, Theo Parrish,Audio Werner and Daniel Bell, Psykoloco’s productions sound similar to his DJ mixes; a true melting pot of Latin and house classics, and a pronounced inclination for Chicago and NYC vibes. …. His last Ep PURA TIERRA EP is released under Malo Records, supported by artists from the likes of Luciano, Shlomi Aber, Paco Osuna, or Arnaud le Texier.

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KARISMA PODCAST / EPISODE 046 : ELASTIC SOUND (RUSSIE)

C’est en 2006 qu’Alex Smolyaninov, producteur de deep house, crée un projet intitulé Elastic Sound.

Projet solo à la base, il collabore souvent avec d’autres musiciens pour créer des morceaux aux allures lounge.

Il a notamment coopéré avec les producteurs en avant de la scène tels que Da Funk, Jon Silva, Jevne, JP Philippe, The Disclosure Project, Karol XVII & MB Valence, Latenta Project, Fabien Kamb ou encore BarBQ.

Ses morceaux apparaissent sur les labels Deepology Digital, Aquamarine, Deep Class Records, Cabrio Records, In Deep Records ou encore Support House.

Elastic Sound possède également son émission de radio Aquamarine qui est diffusée sur Proton Radio (USA), Raunchy Rhythms Radio (UK) et autres.

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Elastic sound was founded in 2006 by Moscow deep house producer Alex Smolyaninov.

Nominally being a one man project Elastic Sound often collaborates with other musicians to create freshest sensual deep-house with loungy touches.

He has cooperated with many eminent deep house producers in the world, e.g. Da Funk, Soul Minority, Jon Silva, Jevne, JP Phillippe, The Disclosure project, Karol XVII & MB Valence, Latenta project, Fabien Kamb, BarBQ and others.

His recordings has appeared in such labels as: Deepology Digital, Aquamarine, Deep Class Records, Cabrio Records, In Deep Records, Support house.

Elastic sound’s Aquamarine with Deepology show has airtime on Proton Radio (USA), Pure FM (USA), Raunchy Rhythms Radio (England) and more stations.

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KARISMA PODCAST / EPISODE 045 : RENE BREITBARTH (ALLEMAGNE)

Les premiers contacts de Rene avec la house et la techno sont intervenus dans sa ville originelle à Cologne en Allemagne. C’est le début des années 1990, où la scène de Cologne commence à grandir avec des clubs tels que le Space ou encore le Warehouse, ce qui forge donc les influences de l’artiste. Mais beaucoup plus fort que le deejaying, c’est dans la production que Rene se plaît à s’imaginer, une passion qui n’est pas en reste car encore aujourd’hui Rene produit beaucoup de morceaux. En 1994 il sort son premier morceau justement sur une compilation et deux ans plus tard il sort des morceaux sur des white labels qu’il distribue dans des magasins de vinyles locaux. Très vite Rene se fait une place au sein des artistes techno de Cologne en tant que puriste house. Conséquence de tout cela René crée son propre label intitulé Treibstoff avec Marcel Janovsky en 1997, et devient l’une des figures de proue du label. Il a d’ailleurs sorti pas moins d’une dizaine de maxis ainsi que deux albums sur le prestigieux label.

Avec le succès de sa popularité il devient un artiste respecté et peut ainsi voyager à travers l’Europe pour montrer sa passion et ainsi développer de nouvelles techniques de production. En 2003 sort « Solar », son premier album sur Treibstoff et l’année suivante « With a little Luck » son deuxième. Les critiques sont toutes les mêmes : vantant la méthode de production intuitive de l’artiste, une certaine mélancolie qui s’ajoute très bien sur la construction minimale techno des titres. Très vite d’autres labels souhaitent le signer, grâce auxquels il signe des remixes sur par exemple Pokerflat, Plastic City ou encore Sub-Static. René débute d’ailleurs le live tout en continuant à mixer et produire de nouveaux morceaux.

Sa technique de mix est polyvalente : il aime beaucoup jouer en warm-up, que ce soit un set minimal techno ou un set deep house relativement progressif. Il n’a pas besoin de se demander quoi jouer, une méthode qu’il a tout aussi bien assimilé dans la façon dont il produit. Il a en réalité toujours opéré de cette manière : si l’on regarde de plus près ses morceaux de minimal ont été signé sur Treibstoff, Sub-Static ou encore Neopren et ses morceaux plus deep et housy sont sortis sur Spectral et Dessous par exemple. Avec le lancement de son propre label Deep Data, Rene Breitbarth a créé une plate-forme spécifique pour sa passion de la deep house, label créé en 2008. Ce label est donc dédié aux productions de l’artiste, des productions groovy inspirées des sets infinis du Club Der Visionäre. D’abord netlabel, Deep Data passe au vinyle en 2009.

Il ne faut néanmoins pas cantonner l’artiste à des productions minimalistes. Il est ce genre de personne qui pense musique mais qui agit en terme de production, ce genre d’artiste qui vit avec son temps et qui sait insuffler cette touche d’émoi qui ne laisse pas indifférent sur le dancefloor. De surcroît Rene est multi facettes : il peut aussi bien jouer en live act, en DJ-set percutant de deux heures ou encore en un set de 15 heures de deep house comme au Club der Visionäre. Si je devais décrire par ailleurs l’artiste en terme géographique, je dirais que Berlin est sa ville natale et que son lieu d’habitation se situerait dans un endroit majestueux entre house et techno.

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René first comes into contact with house and techno in his original home city Cologne. It is in the beginning of the 1990s, where the brooding Cologne scene, with clubs like Space and Warehouse, coins René’s musical education. But far more than the DJing, René is enthused by the production of music – a passion that will stay with him until today. In 1994 he releases his first track on a CD-compilation and two years later he starts to release his tracks on white labels that he distributes in local record shops. Very quickly René – the sympathetic house purist – becomes an established item within the Cologne techno circus. As a logical consequence René starts his own label Treibstoff together with Marcel Janovsky in 1997 and becomes the most featured artist on the label. Until today he has released more than ten EPs as well as two full-length albums on Treibstoff.

With the increase of his level of popularity, René starts to establish himself as a sought-after DJ. He gets to know the world and travels all around Europe without loosing focus on his first passion – the production of music. In 2003 his first album “Solar” is released on Treibstoff, only one year later “With a little Luck” – his second album – is released. Both albums are hailed by critics and ravers alike: They praise René’s intuitive production methods, his hidden melancholia and his very own construct of minimal techno. Quickly other labels turn their attention to him. He produces remixes on Pokerflat, Plastic City or records for Sub-Static. Also, René starts to perform live and keeps on working on new tracks and touching DJ sets.

René’s DJing is very multifaceted. He equally enjoys playing a primetime-set of minimal techno or a seemingly everlasting deep and rolling house set. He doesn’t have to decide – a fact that is mirrored in his productions, too. He has always done both: minimal tracks on labels like Treibstoff, Sub-Static or Neopren and deep, hypnotic house grooves on Spectral and Dessous. With the launch of his own digital label Deep Data, René Breibarth is planning to create a platform for his passion of deep house later in 2008. The label will at first only release René’s groovy house tracks – inspired by endless sets at the Club der Visionäre. Deep Data Vinyl releases follow in 2009.

To call René a euphoric melancholic would not be wrong. He is that kind of person that reflects about music, but rather produces and presents it. And he does that in many different ways: in the form of a live-act, a two-hour peaktime-set or a 15-hour-long Deep House set at Club der Visionäre. His home is Berlin and the wide world of electronic music. His habitat, however, cannot be determined by geographic variables. It is located somewhere beautiful – somewhere in the middle, between house and techno.

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KARISMA PODCAST / EPISODE 044 : MEDU (ESPAGNE)

Medu est manager, producteur et DJ sur Tip Tap Records et sur Bicoma. Depuis la création de son label en 2009, avec son dernier track « Jazzy Friday », signé sur le label Organic-Music, et ses sets live que tout le monde apprécie, il sait nous faire partager sa passion pour la musique avec des sonorités envoutantes et underground. Il vit près de Malaga, une région assurément idéale pour modeler ses morceaux dans un esprit chaleureux.

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Medu is manager, producer, and DJ on Tip Tap Records and Bicoma. Since the creation of his label in 2009, with his latest track « Jazzy Friday » on Organic-Music, and with his lives appreciated by all, he knows how to share his passion to music with this bewitched and undergroud sounds. He actually lives near Malaga, an area full of pictures and lifestyle to put inside his stuff.

DOWNLOAD KARISMA PODCAST 044 by MEDU

KARISMA PODCAST / EPISODE 043 : MATT FLORES (ALLEMAGNE)

Originaire de Düsseldorf en Allemagne, c’est dans l’ombre que ce producteur officie, loin des clichés conventionnels des professionnels de la house downtempo qui forme les clubbers à danser sur un tempo variant entre 120 et 126 bpm. La leçon est certes difficile à maîtriser, mais Matt est pourtant très doué dans ce domaine car ses morceaux s’écoutent et nous invitent doucement mais sûrement à se glisser petit à petit sur un dancefloor improvisé.

Il a notamment sorti deux très belles pièces sur les labels Combination et Compost, même si signer chez Inervisions aurait pu lui donner un train d’avance. Mais non, l’artiste reste humble et continue ses travaux, primant sur la qualité. Le résultat en est toujours superbe.

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Born in Düsseldorf in Germany, Matt works within the shadow, far away from those producers who tried to mind the gap between a modern slow house to the basics of a good housy clubbing, thanks to a bpm which be based between 120 and 126. The lesson is quite difficult to maintain but Matt is really skilled : his tracks are listenable and great us to share the vibe step by step on an improvised dancefloor.

Matt has signed two wonderful releases, one on Combination and the other on Compost. He should have been released on Innervisions to make his stardom begin but the artist prefers working behind it, honnest man on a bright work. The result is always nice.

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KARISMA PODCAST / EPISODE 042 : MARCIN CZUBALA (POLOGNE)

Les multiples productions de Marcin proviennent de diverses influences, et détiennent ainsi une signature particulière. Depuis sa reconnaissance avec « Chronicles of Never », premier album paru sur Mobilee, et ses découvertes disco, pop et deep house sur la compilation Back to Back Vol. 5, toujours sur Mobilee, Marcin affiche donc un travail porté sur un groove entêtant qui prend une direction détonnante, alors que nous ne nous y attendions pas. C’est là que la notoriété de l’artiste prend vie.

Ayant grandi en Pologne, Marcin s’est entraîné très lontemps en musique classique et a fait ses preuves dans la ville de Poznan. Entre 1991 et 1994 il a joué dans plus de 300 concerts, incluant le Festival de Nantes, le Warsaw Autumn et ses performances avec l’artiste Krzysztof Penderecki. Diplômé par son école, Marcin se découvre alors une passion pour la musique électronique et le monde du DJing commence dès lors à l’intéresser. Il crée alors ses morceaux, influencés bien évidemment par son passé, axé très techno de Brighton, mais il produit aussi des travaux plus expérimentaux. Prolifique et prodigieux artiste, Marcin a signé une myriade de productions sur des labels tels que Neue Heimat et Morris Audio avant d’intégrer Mobilee en 2007.

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Marcin’s work stems from a broad range of influences, yet always bears his unmistakable signature. From the spare, bleepy minimalism of his debut album Chronicles of Never on mobilee, to explorations of disco, electronic pop and deep house with mobilee Back to Back Vol. 5, Marcin’s work is overlaid with undulating grooves that are full of unpredictable twists and inexplicable turns that artfully draw the listener into the suspense.

Hailing originally from Poland, Marcin trained extensively in classical music theory and composition in the city of Poznan. Between 1991 and 1994 he performed in over 300 concerts, including the Nantes Festival, Warsaw Autumn, and performances with experimental music luminary Krzysztof Penderecki. Once he had graduated from music school, Marcin began branching out into the world of DJing and electronic production. He began releasing his own productions that were as equally influenced by his musical past as they were by the emergent sounds of Brighton techno and experimental electronica. As prolific as he is prodigious, Marcin had a myriad of releases for labels such as Neue Heimat and Morris Audio by the time he joined forces with mobilee in 2007.

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KARISMA PODCAST / EPISODE 041 : HAROLD HEATH (ROYAUME-UNI)

La carrière d’Harold Heath a débuté au tout début des années 2000 et a forgé pour l’artiste une notoriété qui n’est plus à refaire au sein de la scène house anglaise. Au côté du label Lost My Dog il a néanmoins signé des productions sur les labels Detour, Plastic City, Stickman, Uhuru Beats, Oblong, Sensei et également Urban Torque. C’est par ailleurs sur ce dernier label qu’il a enregistré son premier album intitulé ‘Hole Funk’.

C’est en 2006 qu’Harold Heath pose sa première empreinte après qu’il ait contacté le label pour demander de faire un remix du morceau ‘Smoketoke’ d’Adam B. C’est depuis cette histoire que cet anglais natif de Brighton a produit et signé pas moins de trois maxis et six remixes sur le label ‘canin’. Ses fans sont nombreux, car il peut notamment compter sur le soutien de Tony Humphries, CJ Mackintosh, Mark Farina, Roger Sanchez et même Fedde Le Grand, qui a sélectionné son morceau ‘Streets Keep Rocking’ sur la série des Ministry Of Sound Sessions.

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Harold Heath’s illustrious career began around the turn of the century and has earned him a reputation as one of the most consistent yet unsung heroes in UK house music. Aside form Lost My Dog his discography includes some of the worlds most respected underground labels including Detour, Plastic City, Stickman, Uhuru Beats, Oblong, Sensei and Urban Torque. It was for Urban Torque that he recorded his debut album ‘Hole Funk’.

Harold Heath’s first outing on Lost My Dog was in 2006 after he contacted the label asking to remix Adam B’s ‘Smoketoke’. As long-time fans of Harold’s music, it was a no brainer to take him up on the opportunity and launched a relationship which has seen the Brighton based DJ and producer release three EPs and six remixes for the careless canine owners. Supporters of Harold’s music on Lost My Dog have been wide ranging, including Tony Humphries, CJ Mackintosh, Mark Farina, Roger Sanchez and even Fedde Le Grand, who included ‘Streets Keep Rocking’ on his Ministry of Sound Sessions mix CD.

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KARISMA PODCAST / EPISODE 040 : OSUNLADE (GRECE)

Osunlade est né et a grandi à St Louis dans le Missouri, aux Etats-Unis. Il a composé de la musique pour le label Sesame Street pendant la fin des années 1980 jusqu’au début des années 1990. Suite à cela il change de ville et s’installe à Los Angeles, là où il travaille avec des artistes comme Patti Labelle et Freddie Jackson. Peu de temps après il va vivre à New York, et fonde le prestigieux label Yoruba. Il a notamment travaillé avec Roy Ayers, Nkemdi, Salif Keita et Césaria Evora.

En 2006 il sort son album Aquaria Moon et en 2007 il sort un album intitulé Elements Beyond sur Strictly Rhythm, label repris depuis peu. En 2009 c’est l’album Passage. Derrière tout cela, Osunlade est un prêtre de la religion traditionnelle des Yoruba d’Ifa. Avec ses croyances, son empreinte musicale se teinte surtout d’une musique deep, très spirituelle, voire avant-gardiste, une vision qui se reflète grâce au nom de son label, des pochettes d’albums et également des morceaux qu’il a remixé, comme « Obatala y Oduduwa » et « Yemaya ».

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Osunlade was born and raised in St. Louis, Missouri. He composed music for Sesame Street during the late 1980s and early 1990s. Afterwards he moved to Los Angeles, California, where he worked with artists such as Patti Labelle and Freddie Jackson. After a stint there, he moved to New York, where he founded Yoruba Records. To date he has worked with such artists as Roy Ayers, Nkemdi, Salif Keita, and Cesária Évora.

In 2006, he released an album titled Aquarian Moon, in 2007, he released an album titled Elements Beyond on the revived Strictly Rhythm Records, and, in 2009, he released the album Passage. He is a priest of the traditional Yoruba religion of Ifá. Because of his beliefs, Osunlade’s music has a deep spiritual root in Yoruba traditions that are also reflected in the name of his record label, album covers, and also the titles of some of the tracks he has remixed such as « Obatala y Oduduwa » and « Yemeya. »

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KARISMA PODCAST / EPISODE 039 : GEORGE PERRY (ALLEMAGNE)

George Perry évolue entre la deep tech house et la deep techno, avec des sons résolument anglais et américains. Sa patte musicale est reconnue parmi de nombreux DJs du genre au sein de l’Europe, une patte harmonieuse soulevée par un rythme percutant mais pas du tout agressif : juste assez pour entraîner l’auditeur et le laisser s’émouvoir. Né à Francfort, George Perry, qui travaille comme résident dans le club U60311, mixe en combinant des éléments house, techno et du breakbeat à chacun de ses sets. Si jamais vous trouvez la deep ennuyeuse, lui possède cette manière de mixer qui ne laisse pas indifférent.

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GEORGE PERRY stands for exquisite Deep Techhouse and Deep Techno Especially in Britain and the United States to appreciate the delicate to the electric and now the last few years in Europe is entering. Harmonious and yet very powerful swirling beats – but not pushy hard, but full of feeling, they move the listener in its spell. The Frankfurt George Perry ( U60311 FFM) has developed a unique way of combining house, techno elements and breakbeats with each other even in the DJ set. So much so that it does not bang on the ear, but in harmony dissolves into thin air. One can be difficult to solve, and who still believes that deep tech-house & deep techno is boring, is taught musician quickly benefit from this better.

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KARISMA PODCAST / EPISODE 038 : MANUEL TUR (ROYAUME-UNI)

Les adolescents d’aujourd’hui ne s’y connaissent pas en House. C’est la vérité. Mais cette fatalité peut changer grâce à des artistes qui le méritent, des artistes comme Manuel Tur par exemple. Manuel est âgé de 21 ans et réside à Essen, en Allemagne, né dans cette même ville. Et alors que ses camarades grillaient des Camels et buvaient des bières en regardant le temps passer, Manuel découvrait le monde de la deep house avec des artistes comme Ian Pooley, Sebastien Leger ou encore Swag.

Ca n’a pas été très long pour que Manuel soit signé sur des labels tels que Agave, SoSound et Bits Music, label de Sebastien Leger à l’époque. Mais ça n’était pas assez pour Manuel qui a préféré monter son propre label Smokestack Recordings. C’est de cette façon qu’il a été repéré par Freerange et qu’il a pu sortir son premier album 0201 en 2009. Son dernier titre est également sorti sur le label, « Most of this Moment ».

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Kids today don’t really know about house music. That’s fair to say isn’t it? Well thank god there’s someone out there willing to pick up the baton and run like bugger with it ! Manuel Tur is a 21 year old wunderkind from Essen, Germany who looks just about set to take the deep house world by storm because while his mates were out smoking Camels and drinking weiss beer behind the fahrradhalle young Manuel was honing his craft by immersing himself in the sounds of Ian Pooley, Sebastien Leger and Swag.

It wasn’t long before his material started being released through labels such as Agave, SoSound and Sebastien Leger’s own Bits Music. But that wasn’t enough for Manuel so he decided to set up his own Smokestack Recordings which is how he hooked up with Freerange. His unreleased track entitled Portamento (to be released later this year on Freerange) became a staple in Jimpsters DJ sets so he set about getting Manuel to record an EP for Freerange. »

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KARISMA PODCAST / EPISODE 037 : PETE DAFEET (ROYAUME-UNI)

Pete Dafeet réside à Londres. Producteur avant-tout, il travaille sur le label Lost My Dog Records en collaboration avec Ian Straker et Najan Ward, label deep house anglais très côté. Pete a vendu pas moins de 25.000 copies, originaux ou remixes pour de grands labels tels que Shaboom, Robsoul, Detour ou encore Toolroom, une musique suportée à juste titre par des grands de la scène tels que Mark Farina, Danny Tenaglia, Groove Armada ou bien Laurent Garnier.

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London-based Pete Dafeet is a producer and co-owner of deep house label Lost My Dog Records. Pete has sold more than 25,000 records, releasing and remixing for Shaboom, Robsoul, Detour, and Toolroom – music that’s been supported by household names like Mark Farina, Danny Tenaglia, Groove Armada, and Laurent Garnier.

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KARISMA PODCAST / EPISODE 036 : KAROL XVII & MB VALENCE (POLOGNE)

Karol XVII & MB Valence est un duo polonais présent sur la sphère électronique depuis plus de dix ans, travaillant à de nombreuses tâches au sein de la musique dans leur vie quotidienne. Ils sont à la fois producteurs, compositeurs, paroliers et aussi ingénieurs du son.

Appréciés mondialement pour leurs morceaux, remixes, DJ sets et aussi par la qualité exceptionnelle de leurs sonorités, ils sont reconnu par le magazine DJ Mag comme étant les meilleurs DJs de Pologne en 2008. Ils sont nominés en 2010 pour le prix Beatport Music Awards dans la catégorie Best Deep House Artists tout comme ces artistes tels que Gorge, Milton Jackson, Jimpster ou bien Nick Curly. Ils ont lancé leur label Loco Records qui apparaît aussi bien dans le Top 10 Beatport des meilleurs labels deep house.

Ils détiennent également le tout jeune label Loco Records Supreme qui est plébiscité par des artistes tels que Hernan Cattaneo, Ben Watt, John Digweed, Nick Warren, Groove Armada, Trentemoller, X-Press 2, Osunlade, Aki Bergen, The Timewriter, Richie Hawtin, Mousse T., DJ Sneak, Roger Sanchez, Brothers Vibe, Alex Niggemann, Pezzner, Jon Cutler, Chris Lattner, Gorge, DJ Chus, Eelke Kleijn, Neil Quigley, Loko ou aussi Franck Roger.

Ils signent des morceaux qui paraissent non seulement sur leur label, mais aussi sur ceux comme I Records ou Neurotraxx. Ils sont soutenus avec de nombreux producteurs tels que Kevin Yost, Robert Owens, The Timewriter ou encore Florian Kruse, par de nombreux magazines grâce à entre autres leurs playlists, DJ sets et compilations, et sont suivis par des artistes comme Jimpster, Aki Bergen, Scope, Gorge, Fred Everything ou encore Mark Knight.

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KAROL XVII & MB VALENCE, who have been present on the market for over 10 years, deal with various tasks connected mostly with music in their everyday life. They are producers, DJs, composers, lyrics writers and sound engineers. Appreciated worldwide for compositions, remixes, DJ sets and the technical quality of productions.

Recognized by DJ MAG as the best Polish DJs of 2008. Nominated for The Beatport Music Awards 2010 as Best Deep House Artist besides the likes of Gorge, Milton Jackson, Jimpster and Nick Curly. Founders of an independent label Loco Records, which appeared in top 10 of Beatport’s Best of 2010 – Deep House charts with three of its productions. Owners of a relatively young label Loco Records Supreme, supported by the top artists in this industry, e.g.: Hernan Cattaneo, Ben Watt, John Digweed, Nick Warren, Groove Armada, Trentemoller, X-Press 2, Osunlade, Aki Bergen, The Timewriter, Richie Hawtin, Mousse T., DJ Sneak, Roger Sanchez, Brothers Vibe, Alex Niggemann, Pezzner, Jon Cutler, Chris Lattner, Gorge, DJ Chus, Eelke Kleijn, Neil Quigley, Loko or Franck Roger.

Creators of sounds appearing on such labels as I Records, Neurotraxx or their own Loco Records. Involved in cooperation with the following producers recognized throughout the world: Kevin Yost, Milton Jackson, Robert Owens, The Timewriter, Gorge, Florian Kruse, Nils Nuernberg, Miguel Migs or Mateo & Matos. Included in DJ sets, radio playlists, compilations, reviews, interviews and features in various music magazines.

Getting constant support from the likes of Jimpster Aki Bergen, Nick Curly, Tom Middleton, Scope, Shur-I-Kan, Osunlade, Hideo Kobayashi, Kevin Yost, Gorge, Fred Everything, Sebastian Davidson, Eelke Kleijn, Darin Epsilon, Mark Knight, John Digweed, Bruno From Ibiza, Franck Roger, Roger Sanchez, Chopstick & Johnjon or James Teej.

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KARISMA PODCAST / EPISODE 035 : DUDSTER (FRANCE)

Dudster est un artiste DJ, producteur et organisateur des soirées Organic en France, en Espagne et également à Berlin, vivant actuellement en Normandie en France. Son amour pour la musique électronique a commencé au milieu des années 1990, alors qu’il découvre la culture rave de l’époque. C’est peu de temps après qu’il se met à la recherche de sonorités plus chaleureuses, plus profondes, et découvre la House et ses sous-genres.

Dudster est le manager du label Organic-Music, un label berlinois fraîchement arrivé sur la scène house qui fait sa première sortie ce mercredi avec le  » Testing Grounds EP »

Il a joué dans des lieux tels que le Golden Gate, Kantine (Berghain) et Maria à Berlin, au Boa à Toronto, ainsi qu’à Turnmills et à The Egg à Londres pour en nommer quelques uns

Pour plus d’info, allez sur son Soundcloud : http://soundcloud.com/dudster

Distillant dans ses sets un groove et une technique de mix remarquable, Dudster est passionné avant tout. C’est donc tout naturellement que nous lui rendons hommage, par l’amitié que nous partageons avec lui.

Pour plus d’ informations sur les soirées Organic et le label :

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DJ And Promoter originaly from the north of France…Normandie… DUDSTER loves for electronic music started in the mid 90′s..

He Starts playing in Raves and Quikly look for a Warmer Sound, Deeper and more Housey…

Organic strawberry producer in every days life , but also Promoter of the Organic parties

He is at the moment working on his own label Based in Berlin called : Organic-Music .

The very first release from Organic is set on wednesday the 9th of march with the so-called « Testing Grounds EP » which developped the finest of a real deep house vibe…

For more infos : www.organic-music.net/wordpress/

Dudster is playing in a regular basis in some cool spots all over Europe..

Check his soundcloud page to know more :http://soundcloud.com/dudster

He also has a few music project with different artists and will release a few tracks out in 2011 .. Here is one of them with Ballesteros :

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KARISMA PODCAST / EPISODE 034 : TILL VON SEIN (ALLEMAGNE)

till von sein Pictures, Images and Photos

Till Von Sein est passé maître dans l’art de plaire car il conjugue habilement sa manière de produire avec celle qu’il a pour s’habiller. Il n’est pas le genre de DJ à jouer les morceaux qui ont fait de lui ce qu’il est maintenant, mais plutôt à mettre le doigt sur ce qui lui plaît par-dessus tout. C’est le genre d’homme à porter des baskets, à en acheter deux paires dès qu’il entre dans un magasin. Je veux dire par-là que si cette attitude de garçon branché et talentueux ne passe pas à Berlin, c’est que nous ne comprenons vraiment rien de rien.

Tout ça pour dire que TVS ( comme les jeunes l’appellent ) n’est pas passé inaperçu car il a été l’une des forces musicales majeures en 2009 en distillant une pop accentuée de soul, soulignée d’une tech house efficacement berlinoise. Pour le CV pas la peine de chercher bien longtemps : il a collaboré avec entre autres Catz n’ Dogz, Tigerskin et Chopstick. Que peut-il se passer par la suite pour notre cher producteur ?

Le morceau qui fait le plus parler de lui rester sans aucun doute Sundowna, paru sur le label Supplement Facts. Il a fait un carton pendant le printemps 2010, et la deuxième sortie qui reste également appréciée est Partners in Crime.

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Till Von Sein is the master of arrogance, mostly because he rocks crispy white tee’s with catchy slogans on them for like maybe two or three uses tops and then throws them away. Plus whenever he’s buying sneakers, homeboy always cops two pair. I mean, if that ain’t keeping it really real in Berlin, than we don’t even know.

In the studio, TVS (as the kids call him) was a force in 2009 putting out soulful and pop infused Berlin sounding tech house with colabs alongside fresh dudes like Catz ‘n Dogz, Tigerskin and Chopstick. So, what will 2010 hold for Tilly Jam?

His Sundowna Release on Supplement Facts is one the most talked about 12inches in spring 2010 and some wicked Stuff with the above mentioned Partners in Crime still to come.

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KARISMA PODCAST / EPISODE 033 : WALLY STRYK (FRANCE)

Wally Stryk est un jeune DJ français vivant actuellement en Argentine. Ayant fait ses premières armes en tant que DJ résident au Benbow début 2009, un bar lounge situé à Lorient au Sud de la Bretagne, il organise une soirée sous Deep Inside Session, un site Internet du même nom qui, grâce à cette initiative, le nomme ambassadeur lorsqu’il quitte la région pour l’Amérique du Sud.

Il signe la même année sa première sortie Quilmes Cristal EP chez Hypnotic Room Records. En mai c’est son morceau Pampa qui est charté numéro 1 sur Only for DJ’s. Enfin en décembre Wally Stryk rejoint Paris Low Frequenzy Oscilation pour une résidence hebdomadaire, une webradio électro.

En janvier 2010 Wally Stryk signe le morceau Amanecer chez Unlock Recordings, morceau qui est repris par Ronan Portela et Solimano, grosses pointures argentines, sur la compilation Unlock Recordings fêtant les 5 ans du label. S’ensuivent ensuite de nouvelles sorties telles que Zen EP sur Frequenza Records, ainsi qu’un remix de Dich – Lovely Lady, posté numéro 1 des morceaux minimal sur whatpeopleplay.

Wally Stryk est aujourd’hui réputé en Argentine pour ses sets groovy, variant de la house à la techno.

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Wally Stryk has been elaborating his own vision of electronic music.

In the beginning of 2009, he became the resident DJ and artistic manager of the mythical Bar Lounge Benbow, situated on the south coast of Britanny In France. There, he invited the event Deep Inside Session (www.deepinsidesession.com). By doing this, he became the ambassador of this famous event when he left to South America.

The same year, he signed his first release Quilmes Cristal EP on Hypnotic Room Records.
In May 2009, his track Pampa, signed on Hypnoctic Room Records too was ranked N°1 by the French magazine Only for DJ’s.

December 2009, Wally Stryk Joined the Digital Radio of Paris Low Frequenzy Oscilation for a weekly DJ residency.

In january of 2010, His tune Amanecer is released on Unlock Recordings and mixed by the famous Argentine DJs, Ronan Portela and Solimano for the Unlock Anniversary Compilation (Album Various Artist / Unlock Recordings 5th Anniversary). The CD is out in april 2010.

February 2010, he signed on Frequenza Records (Italy), Zen EP, release remixing by Ale Castro (Arjaus, Pressure). The single received great support from the biggest djs producers at this moment !
March 2010, his remix of Dich – Lovely Lady was ranked N°1 of the top 100 minimal on the download web page WhatPeoplePlay.com !

Within the years his music has evolved creating an elegant and very personal sound.
At present, Wally Stryk begins being known for his groovy DJ Set and productions incorporating different styles, going from Techno to House.

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KARISMA PODCAST / EPISODE 032 : MIDAV (ETATS-UNIS)

Midav, alias inversé de son véritable nom Vadim, est la toute nouvelle recrue du label Lovezone Records. Il vient de sortir son premier maxi sur le label, dans un genre deep house qui lui est propre, très influencé par les cours de piano qu’il a reçu étant jeune. Venant des Etats-Unis, ce garçon possède un mérite qui se sent au travers de ses productions.
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Brand-new signed artist Midav, coming from the United States, arrives through Lovezone Records with a really nice release. He has received some piano lessons and we just feel it inside his productions, a melt of deep, melodic and futuristic sound. Keep an eye on him…

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KARISMA PODCAST / EPISODE 031 : TIMO CAMILLO (RUSSIE)

Timo Camillo est le boss du label TeaDrops Music, un label qui a fait ses marques sur des webradios tels que Proton, Deep Frequency ou encore Samurai. En plus de ces radios, des mixes de plusieurs DJs étaient disponible avec des chroniques de sorties vinyles tous les mois. Timo a sorti également des morceaux sur Galvanic et Acryl Music, des morceaux plébiscités entre autres par Terre Thaemlitz, Da Funk, Karol XVII & MB Valence, The Messenger, Nick Warren ou Moodymanc.

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Deephead with Ableton. Owner of TeaDrops Music project which works at ProtonRadio.Com, DeepFrequency.Com and Samurai.Fm. Besides radio, project collect special mixes by different dj all over the world. In addition once per month TeaDrops crew release vinyl reviews. Also, Timo have few releases at Galvanic and Acryl labels. Supported by Terre Thaemlitz, Da Funk, Karol XVII & MB Valence, The Messenger, Nick Worren, Moddymanc and many others.
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26TDi002 Timo Camillo – Elegansia 21.01.2011 by 26 teadrops international

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KARISMA PODCAST / EPISODE 030 : THE TIMEWRITER (ALLEMAGNE)


Depuis aujourd’hui plus de 15 ans The Timewriter, plus connu sous le nom de Jean F. Cochois, fait partie des meilleurs producteurs au sein de la scène house mondiale. Sa marque de fabrique réside dans la manière dont il mélange des sonorités atmosphériques avec une sophistication dès plus aériennes ; la profondeur des morceaux ainsi ressentis se développe alors au-delà des dancefloors. Le magazine UK Muzik ne tarit pas d’éloge sur l’artiste : « C’est le son du XXIème siècle, surpassant la magie ». Il a sorti de nombreux morceaux et maxis sous divers surnoms, qui sont paru sur des labels comme Plastic City, Mole Listening Pearls, Elektrolux ainsi que sur les labels américains tels que Wave Music, Driftwood et Fiji. Les multiples facettes de la personnalité de l’artiste sont soulignées par cet esprit soul influencé par la Motown qu’il injecte dans ses morceaux avec cette approche propre d’un son synthétique.

Ayant découvert sa passion pour la musique lors de son parcours scolaire, il explore alors le champ de la production avec pour producteurs favoris des artistes tels que Depeche Mode, Tears for Fears, Kraftwerk, Gary Numan, Thomas Dolby, Alan Parsons, Vangelis ou encore Jean-Michel Jarre. Mais il faut également compter sur le talent des artistes de la Motown, comme Bobby Womack, Marvin Gaye, ou les Four Tops. Dernières sources d’inspiration : Roxy Music (Brian Ferry) et Marillion (Fish), qui ont donné à l’artiste cette envie de reproduire ce mélange de calme et de mélancolie. C’est la raison pour laquelle les albums de The Timewriter sont uniques : ils ne perdent aucune magie à l’épreuve du temps, et les redécouvrir procure un plaisir intact.

Jean F. Cochois meuble ses morceaux d’une ambiance particulière, et l’un après l’autre se profile une trame sonore que l’artiste brode dès lors qu’il construit un concept dans son esprit. Les introductions, paroles, interludes et le travail artistique tout autour sont aussi important pour lui que les émotions transitées à l’écoute des productions. L’idée principale à comprendre chez l’artiste est celle de la communion avec les auditeurs. The Timewriter a gagné le respect de tous, aussi bien comme producteur que comme remixeur.

Au travers de ses nombreux remixes il a travaillé avec des artistes comme Wolfgang Flür ( ancien membre de Kraftwerk ), Mike Oldfield, Yello, Faithless et Boy George pour en nommer quelques uns. En tant que DJ respecté il a traversé le globe et joué aussi bien à New York qu’à Londres, en Suède, au Danemark, au Canada, au Mexique, en Espagne, en Grèce, en Turquie, en Croatie, en Hongrie ou encore en Russie. Il joue souvent au Cocoon, le club de Sven Vath, et détient une résidence mensuelle à Budapest.

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Since more than 15 years now, The Timewriter aka Jean F. Cochois is respected as one of the top producers within the international House scene. His trademark style can be characterised by his dense and atmospheric sound which based on sophisticated musicality and thoughtful profundity goes far beyond dancefloors and mere entertainment. Take UK Muzik magazine’s judgement as a good measure: « This is real 21st century soul music, overflowing with magic ». Under various pseudonyms he has been releasing 12inches and artist albums on such renowned labels as Plastic City, Mole Listening Pearls, Elektrolux and American labels such as Wave Music, Driftwood, and Fiji. The many facets of his artist personality are highlighted by his striking ability of amalgamating the deep Soul of Motown with synthetic sound productions.

Already in his music boarding school time, he eagerly explored the field of composition and became familiar with the most diverse music styles. He looked up to bands like Depeche Mode, Tears for Fears, Kraftwerk, Gary Numan,Thomas Dolby, Alan Parson´s, Vangelis and Jean Michelle Jarre. Motown artists like Bobby Womack, Marvin Gaye or The Four Tops are also among his heroes until the present day. As other important sources of inspiration he includes Bands like Roxy Music (Bryan Ferry) and Marillion (Fish) who fascinate him with their slight tendency towards melancholy and calming seriousness.

As producer he creates albums which over the years are far from loosing their magic and appeal. Instead they should become an integral part of the music selection and be rediscovered again and again. Jean F. Cochois refrains from merely stringing together song after song but always has an overall concept in mind. Intros, interludes, lyrics and artwork are as important to him as emotions and the avoidance or deliberate use of clich+eacute. The core of Jean F. Cochois aka The Timewriter is the idea to communicate with his audience. Not only as a producer, but also as a remixer, Jean F Cochois has earned great respect.

Amongst his many remixes he has worked for artists such as the ex-Kraftwerk member Wolfgang Flür (Yamo), Mike Oldfield, Yello, Faithless and Boy George to name a few. As a highly sought after DJ, he travels the world and plays in places such as New York, London, Sweden, Denmark, Canada, Mexico, Spain, Greece, Turkey, Croatia, Hungary and Russia. As resident DJ he played in Sven Väths Cocoon Club and now holds a monthly residency in Budapest.

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KARISMA PODCAST / EPISODE 029 : MATT MASTERS (ROYAUME-UNI)


C’est très tôt que Matt s’est vu passionné par la house, et c’est après un beau parcours qu’il a pu travailler auprès du label Freerange Records, dès 2004. Avant tout ça il a mixé plusieurs années et c’est à Ibiza que tout a changé pour lui puisqu’il a rencontré deux agents qui lui ont permis d’avoir des résidences. L’un des spots les plus prisés de l’île où il a pu jouer ne contient pas moins de 10.000 personnes : le Privilège. Après ce moment fort c’est à son retour qu’on lui offre le possibilité de rejoindre le staff Freerange : il n’est pas étonnant de constater que les influences de Matt proviennent en partie du catalogue du label.

En tant que DJ, Matt a joué aux côtés de Jimpster, Milton Jackson, Switch, Hipp-E, Palmskin, Mike Monday, Nacho Marco, Fish Go Deep, Kirk Degiorgio, Shur-I-Kan et d’autres artistes lors des soirées Freerange Records à Londres. Il est aussi apparu dans des clubs tels que le 360 à Dubaï, au Sonar Music Festival à Barcelone et au Garden Festival en Croatie. Il avait une résidence au AKA à Londres, et travaille aujourd’hui pour les futures soirées mensuelles du label dans un autre lieu.

En plus de ses soirées Matt est également à l’antenne une fois par mois pour les Freerange Records Radioshow avec Jimpster, avec qui ils ont reçu les artistes suivants : DJ Yellow, Stimming, D’Play, Salvatore Freda, Manuel Tur, Gorge, Brothers Vibe, Solomun, Jimpster, Roberto Rodriguez, Pezzner, Diesel (X-Press 2), Deetron, Kasper, Nikola Gala, Fred Everything, Tony Lionni, Andreas Saag, Simbad, Nacho Marco, Milton Jackson, Mike Monday, Palmskin Productions, Andre Crom, Frank Spangler, Trackheadz, Brett Johnson, Shur-I-Kan et autres. L’émission est recevable sur de nombreuses stations de radio telles que Kiss FM (Australie), Ibiza Sonica 95.2FM (Ibiza), SS Radio (Royaume-Uni), Club FM (Macedonie), Universal Vibes (Royaume-Uni), Proton Radio (Etats-Unis), Lush Radio (Dubai), Dance Tunes (Pays-Bas), Sceen FM (Allemagne), Sweat Lodge (Allemagne), Dinamo FM (Turquie) & Pulse Radio (Australie). L’émission est également disponible en podcast et est régulièrement suivie par plus de 100.000 auditeurs au dernier décompte.

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Finding a love for house music at an early age, Matt Masters started working for Freerange Records in early 2004. Having DJed for several years before that, he decided to spend his first season in Ibiza that summer and gained residencies with two large island promoters that year as well as securing a residency on the sunset strip and appearing at many venues including the 10,000 people capacity club Privilege. When he returned from the island, Matt was invited to join the Freerange team permanently that year and the label and its artists have played a fundamental part in his musical influences and ambitions.

As a DJ, Matt has played alongside Jimpster, Milton Jackson, Switch, Hipp-E, Palmskin, Mike Monday, Nacho Marco, Fish Go Deep, Kirk Degiorgio, Shur-I-Kan and more at the London Freerange Records label parties. He has also appeared at various venues across the globe including 360 Dubai, the Sonar Music Festival in Barcelona and the Garden Festival in Croatia with his unique house sound. He has enjoyed a Freerange Records residency at AKA, London and is currently helping to find a new home for the monthly Freerange night.

In addition to his DJ gigs, Matt hosts the bi -weekly Freerange Records Radioshow with Jimpster. Guests so far have included the likes of DJ Yellow, Stimming, D’Play, Salvatore Freda, Manuel Tur, Gorge, Brothers Vibe, Solomun, Jimpster, Roberto Rodriguez, Pezzner, Diesel (X-Press 2), Deetron, Kasper, Nikola Gala, Fred Everything, Tony Lionni, Andreas Saag, Simbad, Nacho Marco, Milton Jackson, Mike Monday, Palmskin Productions, Andre Crom, Frank Spangler, Trackheadz, Brett Johnson, Shur-I-Kan & more. This show is syndicated worldwide on various radio stations including Kiss FM (Australia), Ibiza Sonica 95.2FM (Ibiza), SS Radio (UK), Club FM (Macedonia), Universal Vibes (UK), Proton Radio (USA), Lush Radio (Dubai), Dance Tunes Holland), Sceen FM (Germany), Sweat Lodge (Germany), Dinamo FM (Turkey) & Pulse Radio (Australia). The show is also available as a Podcast on ITunes and at the last count had over 100,000 subscribers.

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KARISMA PODCAST / EPISODE 028 : MINDREADERS (FRANCE)


Le projet MindReaders réunit deux amis, Fred.H et William WiLD, Dj’s incontournables de la scène normande depuis plus de 15 ans. Après d’innombrables soirées passées ensemble en tant que Dj’s ou organisateurs, ces deux routards du clubbing se réunissent pour enfin produire leur propre musique. Initié par Fred.H pour la sortie d’un double pack sur le label anglais Primary recordings puis pour la sortie d un titre sur la compilation Dark Dog Energy mixée par David Maltese (Gravity-Rex Club), MindReaders est rejoint logiquement par William WiLD courant 2008, l’envie de faire des morceaux ensemble étant de plus en plus présente.

De cette alliance de deux Dj’s et producteurs au style différent mais complémentaire nait le remix de « Ya tu Sabes » de Francisco Allendes (Cadenza) sur le label Limonada recordings, remix plébiscité par Tiefschwartz, Kolombo, Marcello Rosselot, Djul’z, Arnaud le Texier, Pepperpot. Il sera suivi courant 2010 par leur propre maxi lui aussi sur Limonada recordings.

Alliant leur culture House et Techno, MindReaders propose un univers a la fois mental et percussif , festif et dynamique ou pointent leurs références communes a savoir la House de New-York et de Chicago mais aussi la Techno de Detroit. Ayant joué dans de nombreux clubs et festivals (Villa Rouge, Rex club, Studio 287, Péniche Concorde, Nördik Impakt 2 et 3, Astropolis, etc) leurs Dj sets font l’unanimité en réunissant avec subtilité autant les nouveautés que les perles rares issues de 20 ans de culture électronique.

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MindReaders project is the unique union of two friends, Fred H. and William Wild, both a must of the north France club scene for over 15 years. After countless events working alongside either as Djs or coordinators, those pioneers of the club scene finally get together to produce their own sound.

Initiated by Fred H. for the launch of its double pack on the English label Primary Recordings followed by the launch of a title for the Dark Dog compilation mixed by David Maltese (Gravity- Rex Club), William Wild logically joined MindReaders in 2008, as the need to produce music together became greater.

This union of Djs / producers whose styles are so different yet so complementary fathered the mix ‘Ya tu Sabes’ by Francisco Allendes (Cadenza) on Limonada recordings label, mix publicised by Tiefschwarz, Kolombo, Marcel Rosselot, Djul’z, Arnaud le Texier, Pepperpot. In 2010, their own single will also be released on Limonada recordings.

By combining their knowledge of house and techno, Mindreaders offers a unique creation where beats meet brains and festivity meet vibrancy.Thus, highlighting their common references like New York and Chicago House and Detroit Techno.

With numerous clubs and festivals under their belts (Villa Rouge, Rex club, Studio 287, Peniche concorde, Nordik Impackt 2&3, Astropolois, etc), their sets always receive unanimous response as they guarantee to mix with subtlety brand new sounds with rare ones from their electro culture and knowledge extended over 20 years.

KARISMA PODCAST / EPISODE 027 : RUBSILENT (TURKEY)


Cette semaine nous avons l’honneur de partir en Turquie pour rencontrer un DJ relativement bon dans la deep house, et très intéressant puisqu’il ne mixe qu’en vinyle. Rubsilent collectionne les galettes depuis 1996 et cet artiste confirmé possède une grande culture musicale empreinte à la fois d’une house old school et de tech house contemporaine.

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This week we had the pleasure to invite Rubsilent, Turkey-based true lover of house music who only mix on vinyl, and collecting them since 1996. This man has a special skill to maintain the flavour thanks to some old school groovy rhythms and uplifting tech house beats. He has a wide knowledge of house, and delivers for us a really bouncy mix.

KARISMA PODCAST / EPISODE 026 : EDMUND(SPAIN)


L’Espagne est à l’honneur cette semaine avec un très bon mix du producteur Edmund. Boss du label Connected Musik qu’il dirige depuis 2006, Edmund est réputé pour ses morceaux très deep qui donnent une atmosphère sensuelle et voluptueuse.

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This week features one of the main deep house producer in Spain as the person of Edmund. He owns Connected Musik since 2006 and he’s really well known for his deep and sexy tracks which highlights some pure atmosphere within.

KARISMA PODCAST / EPISODE 025 : HUXLEY(ROYAUME-UNI)

Cette semaine c’est le producteur anglais Michael Dodman, plus connu sous le nom Huxley, qui est l’invité de la semaine. Il est devenu en l’espace de quelques mois une figure montante au sein de la scène deep house grâce au soutien d’artistes du genre tels que Nick Curly, boss du label Cecille, ainsi que de Kevin Griffiths, qui gère le label Tsuba.

Le tout premier maxi de Huxley s’intitule ‘Sassanids EP’, produit avec la collaboration d’Ethyl, paru sur Cecille. Ce maxi a déclenché le succès du duo, et le second maxi ‘The White EP’ a clairement boosté leur popularité, un maxi qui est sorti sur Tsuba.

Le morceau le plus connu reste à ce jour ‘Mother Tongue’, qui est resté cinq semaines dans les charts deep house sur Beatport, et a même été nominé pour le Beatport Top Deep House 2010.

Pour 2011, Huxley va sortir de nouveaux morceaux sur OFF, Morris Audio ainsi que sur Tsuba.

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Huxley, aka Michael Dodman, is one of the newest and hottest deep house producers around. Early on some big names have spotted his potential, including Cecille boss, Nick Curly and Tsuba head-honcho, Kevin Griffiths.

Sassanids EP, Huxley’s first production smash with Ethyl on Nick Curly’s Cécille Numbers put the London pair firmly on the radar. The follow up, « The White EP » on Tsuba sent the pair chugging rapidly up the house pile.

‘Mother Tongue’ spent 5 weeks on the Beatport Deep House chart and has been nominated for Beatports Top Deep House Of 2010.

2011 sees more tracks already forthcoming on OFF, Morris Audio and Tsuba.

KARISMA PODCAST / EPISODE 021 : BUDAI & VIC(HUNGARY)

Budai et Vic sont deux artistes hongrois qui se sont rencontrés en 2000 et se sont décidés à produire des morceaux ensemble afin de créer un label indépendant pour sortir leurs morceaux. Leur sonorité s’apparente à des morceaux très groovy contenant un esprit funk et une vibe très positive, très colorée, construite sur un rythme assez fort. C’est à la fin de 2001 qu’ils créent donc Egoist Records, label qui maintenant répond au nom d’Egotraxx Records, avec la sortie d’un EP axé dans une tech house relativement tribale : ‘Ma Macoosa’. C’est avec cette sortie qu’ils axent leurs productions dans le même état d’esprit. De nombreuses critiques ont accueilli ce label sur 4 ans, et c’est ensuite que les compositions signées ont été plébiscité par de bons artistes du genre.

La sonorité du label est un mélange efficace entre une techno tribale et des sons méditerranéens groovy, tout ça avec un esprit chaleureux. Egotraxx se focalise à juste titre sur une tech house assez penchée sur la soul, et ça n’est pas étonnant que des artistes tels que Carl Cox, Umek, DJ Preach ou encore Valentino Kanzyani en jouent. Egotraxx Records a sorti plus de 13 maxis et ce n’est qu’en 2005 qu’arrive sur la scène I Love Deep Records, sous-label du premier.

Aujourd’hui le duo est célèbre dans leur pays natal mais aussi sur la scène house actuelle, et leurs productions ont ce petit côté savoureux qui plaît à des artistes internationaux tels que The Timewriter, Terry Lee Brown Junior, Lukas Greenberg et autres.

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Budai and Vic met in 2000 and decided to produce tracks together and create an independent label to release them by themselves. They used to make groovy tracks that contain the funk and a positive vibe, happiness, but still built on a strong rhythm. In the end of 2001, they founded Egoist Records (now Egotraxx Records) with ex-Sonic Age member Vic. The label started with a massive groundbreaking tribal-tech release called ‘Ma Macoosa’ EP, and since then they keep this level as well. The label which is in its fourth year has got many positive feedback since its start. After the 12th vinyl and many international releases, the tracks of EGO artists appear more frequently in big names’ charts and mixes.

The labelsound is a solid fusion between tribalistic looptechno and groovy mediterranean sounds, but all of this with the characteristic Ego-flavour. Egotraxx is focusing on the soulful side of techno and tech-house. Maybe that is the reason that the label got lots of playtime from Djs like Carl Cox, Umek, Dj Preach, or Valentino Kanzyani. Ego Traxx Records is now over of its 13th release with a massive Markantonio remix. Ego Traxx works with names like DJ Preach, Marko Nastic, Alexander Koning, Marcelinho CIC, Daniel D and so on…In the spring of 2005 Egotraxx founded it’s new sublabel: I Love Deep Records.

Nowadays Budai & Vic highlights their imprint inside their native country, but also in the international scene thanks to artists from the likes of Terry Lee Brown Junior, The Timewriter, Lukas Greenberg and so on.

KARISMA PODCAST / EPISODE 020 : LEMONGRASS (GERMANY)

Lemongrass est le surnom du producteur allemand Roland Voss, qui vit actuellement au nord de l’Allemagne. Depuis ses premiers morceaux parus à la fin des années 90 sur les labels Incoming ! et Mole Listening Pearls, Roland a parcouru un long chemin sur de multiples influences, de la drum’n’bass à la lounge, du jazz à l’ambient en passant par le trip-hop. Il a sorti pas moins de 13 albums sous le pseudonyme Lemongrass, plusieurs maxis ainsi qu’une dizaine d’autres albums sous divers surnoms tels que Weathertunes, Jasmon, ou aussi Beach Hoppers.

C’est en 2005 que Roland et son frère Daniel, plus jeune, créent le label Lemongrassmusic. Ensemble ils confèrent au label une notoriété basée sur leur propres productions ainsi que sur celles d’artistes talentueux vivant un peu partout à travers la planète.

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Roland Voss aka Lemongrass lives and produces his music in the countryside in Northern Germany. From the first releases in the late 90´s on the labels Incoming! and Mole Listening Pearls he has gone a long way of musical expressions – from Drum´n´Bass to Lounge, Jazz, NuJazz, Trip-Hop and Ambient – and has meanwhile released 13 Lemongrass albums, a number of EPs and more than 10 albums under his additional project names (« Weathertunes » ; « Jasmon » ; « Beach Hoppers » and others)

In 2005 Roland and his younger brother Daniel have founded the label « Lemongrassmusic » and so have built a new platform for their own music productions as well as for some very nice and talented artists from all over the globe.

KARISMA PODCAST / EPISODE 019 : JACK DE MARSEILLE (FRANCE)

Jack de Marseille, de son vrai nom Jacques Garrotta, est né le 19 décembre 1965. Il vit à Marseille.

Connu avant tout comme pionnier de la musique électronique, il a contribué, dès la fin des années 80, à l’émergence de la scène électronique française. Le succès de ses sets lui valent d’être élu meilleur DJ français en 1998 par Coda, premier magazine consacré exclusivement aux musiques et cultures électroniques depuis 1996. L’année suivante, c’est Trax qui le classe numéro un.

Souvent estampillé, de manière réductrice, « DJ house », Jack de Marseille pose problème aux gens qui cherchent à le cataloguer.En écoutant ses sets aux influences multiples, reconnaissables entre tous, on comprend qu’il résiste à toute nomenclature. Son identité est marquée par l’énergie des rythmes et des couleurs qu’il juxtapose, mixe, fond et dynamite en réponse au dancefloor, qu’il considère comme le cœur, la destination de sa musique. Une sensibilité exacerbée mais aussi profonde, à fleur de peau, révélée par des accents deep plus doux, plus sensuels.

SITE OFFICIEL DE L’ARTISTE

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Jacques Garrotta, also known as Jack de Marseille, is born on december, the 19th, 1965. He actually lives in Marseille, on the south of France.

Above all he is known as one of the pioneers of the electronic music. Since lately 80”s, he contributes to the emerging French electronic scene, and the stardom of his brilliant sets give him the price of the best French DJ in 1998 by Coda, first magazine devoted to the electronic scene since 1996. He is awarded the next year at the same status by Trax, another French electronic magazine, standing on the first place.

Considered by the public as a house DJ, Jack de Marseille stands as a problem for those who would like to describe his style of music. By hearing his sets, where features many various influences, easy to unveil his trademark, we just know that he doesn’t want to be straightened by an only unique style. His identity is printed by the energy unleashed within rhythms and colours that he digs, mix, create and boost thanks to the attempt of the dancefloor, highlighting the heart of his music. A kind of sensitiveness, deep and pure, orchestrated by some sensual imprints, some beautiful ones.

His latest album, Inner Vision, was released under his own label Wicked Music, where he has already signed artists from the likes of EDP, David Carretta, Trisomie 21, 2 Rare People.

He plays everywhere : Sonar at Barcelone, Dance Valley at Amsterdam, I Love Techno at Gand, Timewarp and Nature One in Germany, Creamfields at Buenos Aires, Global Gathering in England.

WEBSITE OF THE ARTIST

KARISMA PODCAST / EPISODE 018 : KRUMMSTOFF (ARMENIA)

Ashot Babayan, né en Arménie, est connu sur la scène électronique sous le surnom Krummstoff. DJ, producteur, musicien et également compositeur, il est aussi connu sous les surnoms Mad Dee Jay, Maddy Nuff et Toscha Steinberg.

Sa carrière a commencé au début des années 1990 : passionné par l’héritage musical des afro-américains il se met à composer des sons hip-hop et travaille des rythmes sur un sampler qu’il a lui-même créé. En 1998, quelques années plus tard, il crée un quartet local appelé X-Phobos et devient de plus en plus à l’aise dans l’électronique. Il en fait l’une de ses activités principales, tout en gardant ses influences en funk, hip-hop et jazz. Il élargit donc ses connaissances au sein de ce projet, et crée des morceaux qui vont du hip-hop à l’ambient, du downtempo à la deep house.

Lors des années de travail établies avec X-Phobos, Ashot rencontre Garry Mkrtchyan, DJ et producteur connu sous les surnoms Garry Spectrum et Fabien Kamb, qui devient très vite son plus fidèle ami et son frère d’armes. Ils créent naturellement leur duo Mad & Spectral en 2006, nouvelle étape décisive pour la carrière de ces deux personnes. Tous les deux ils travaillent de concert ou en solo et jouissent assez vite d’une solide réputation: Ashot se démarque sous le surnom Krummstoff.

Fin 2008 Ashot Babayan fonde son propre label Low Flow Records qu’il dirige avec Garry Mkrtchyan.

Les productions de Krummstoff sont le fruit de toutes ses nombreuses influences, concentrées essentiellement autour de la deep house et de la tech house, et d’un mélange des deux genres.

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Krummstoff (born Ashot Babayan) is another alias of the dj, musician, producer and songwriter also known as Mad Dee Jay, Maddy Nuff and Toscha Steinberg.
His career started back in the early 90s, when being a great fan of Afro-American musical heritage, Ashot made his first attempts in writing some hip-hop rhymes and making beats on his self-made sampler.

In 1998 by co-founding a pioneer local underground quartet X-Phobos, Ashot’s passion towards the electronic music production became a priority of his musical activities, with the simultaneously strongly remaining funk/hip-hop/jazz influences. His experience in music production went through lots of changes – from hip-hop to ambient and from downbeat to deep house music.

During the years of work within the bounds of X-Phobos, Ashot came across a fellow dj/producer Garry Mkrtchyan (a.k.a. DJ Garry Spectrum, Fabien Kamb), who not only became his « brother-in-arms » but also a true friend and companion.

In 2006 the two started their producer-duo – Mad and Spectral, which turned to be a next and very important step for both of the musicians. Being a phenomenally fertile project, the duo has been dropping beats under numerous aliases as well as its members’ solo projects, where Ashot goes under the name of Krummstoff.

In the fall of 2008, Ashot established an indie record label – Low Flow Records, which he co-owns/runs with Garry Mkrtchyan (Fabien Kamb).

The music of Krummstoff is a pure reflection of the whole spectrum of his musical experience and skills, which at this point are mostly concentrated at tech house, deep house and deep-tech production.

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